Skylighter schreef:het is een gehele privecollectie dan kan je niet verwachten dat alles uitgesteld staat als een "normaal" museum
Dat is het nu juist..... Het hoeft helemaal geen "normaal" museum te zijn......
Het museum is gelegen op slechts een paar honderd meter van de plaats waar de meest bekende foto's van het Ardennenoffensief zijn genomen. Iedereen , en ik bedoel echt IEDEREEN, die een beetje interesse heeft in WO2 heeft de foto's van de Duitsers in Poteau gezien. Deze foto's werden door een Duitse Propaganda-Fotograaf tussen de voertuigen van een US Verkenningseenheid genomen, na een hinderlaag. Er zijn massa gedetailleerde schetsen en beschrijvingen van de omgeving beschikbaar.....
Het is echt uniek om op die plaats een museum te kunnen inrichten....
Daarom vind ik het zo jammer dat het materiaal in dat museum zomaar door elkaar gestapeld ligt.....
Het ware toch fantastisch om binnen in het museum door middel van 1/1 diorama's enkele van de bekende foto's na te bouwen en de gebeurtenissen van Poteau echt uit te diepen.
De eigenaar heeft de voertuigen en het materiaal, maar hij maakt er een zootje van. Ik zie daar Amerikanen met een broek achterstevoren aan, een Jeep met kentekens van de 106 Divisie, een Dodge met kentekens van de 75 divisie; allemaal wel mooi , maar wat doet dat daar????
Ik kan best begrijpen dat die kerel daar allemaal in geïnteresseerd is, maar dan verhuist hij beter naar Overloon of misschien moet hij de naam van z'n museum in Poteau veranderen in 'Musée de véhicules et d'uniformes de toute la 2ieme Guerre Mondiale'.
In het Atlantik Wall museum van Oostende vind je toch ook geen Russische tank......
Mijns inziens wordt de bezoeker van Poteau bedrogen. Ik verwachtte een gedetailleerde uitleg over de gebeurtenissen in Poteau en zag er behalve de foto's en een maquette niets over......
En als ik een Tatra Half Track wil zien, dan ga ik wel naar Beltring, daar zie ik ze gratis......
Echt een gemiste kans............
But then again, what do I know??
Johan