Betuws oorlogs museum
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Betuws oorlogs museum
Wat ik me eigenlijk afvraag of er wel eens mensen hier op het forum naar het Betuws oorlogs museum geweest zijn? Zo niet dan is een bezoek dat zeker wel aard.
Het is een museum van een goeie kennis van mij. Hij is net als alle andere gewoon begonnen met verzamelen. Alleen heeft van zijn verzameling een museumpje kunnen maken. Staan iets van 23 prachtige poppen van verschillende landen. Duits, Engels, Pools, Canadees, Nederlands en Amerikaans. Het museum is gericht op de betuwe. Je zult daar ook alleen uniformen treffen die in de Betuwe gedragen zijn. Er zijn mooie diorama's gemaakt. Op zijn site kun je er meer over lezen.
http://www.betuwsoorlogsmuseum.nl/
Het is een museum van een goeie kennis van mij. Hij is net als alle andere gewoon begonnen met verzamelen. Alleen heeft van zijn verzameling een museumpje kunnen maken. Staan iets van 23 prachtige poppen van verschillende landen. Duits, Engels, Pools, Canadees, Nederlands en Amerikaans. Het museum is gericht op de betuwe. Je zult daar ook alleen uniformen treffen die in de Betuwe gedragen zijn. Er zijn mooie diorama's gemaakt. Op zijn site kun je er meer over lezen.
http://www.betuwsoorlogsmuseum.nl/
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Nou het is een collectie van een goedkennis van mij. Dit doet hij allemaal in zijn uppie. Hij houdt zich wel heel veel bezig met de gebeurtennissen in de Betuwe. Natuurlijk omdat ook zijn museum over dit gebied gaat en zijn interesse daar ook ligt.Roel R. schreef:Ziet er mooi uit, doen ze ook aan onderzoek en educatie?
Hij kan je ook super veel vertellen wat er hier allemaal is gebeurd in de Betuwe. Hij zal ongetwijfeld ook veel boeken en documentatie hebben. Hij zoekt ook regelmatig dingen tot in de details uit.
Weet niet precies wat je met educatie bedoel. Maar hij heeft volgens mij wel wat schoolklassen in het museum gehad. Zelfs ook een onderdeel van het Nederlandse leger die hij dingen heeft verteld/geleerd.
- barry
- Lid
- Contacteer:
Ik ben er geweestNico Roelofs schreef:Niemand ooit in dat museumpje geweest? Op zijn site staan trouwens nog een paar foto's.

- http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/286
-F.U.B.A.R-
- Hell-Fire
- Lid
Als ik weer is in de buurt ben, zorg ik er zeker voor dat ik er even langs ga. Het ziet er echt goed uit.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- barry
- Lid
- Contacteer:
Nouja, artikel is een beetje een groot woord, maar toch bedanktNico Roelofs schreef:Mooi artikel Barry!

En de eigenaar doet de verhalen achter de items ook graag voor je uit de doeken. Aanrader dus.Nico Roelofs schreef:Het museumpje is ook echt een aanrader! Je krijgt hier een prima beeld hoe het in de Betuwe was. Heel veel spullen uit de verzameling komen ook allemaal uit de Betuwe. Dus achter heel veel dingen zit een mooi verhaal.
-F.U.B.A.R-