De bossen rondom Foy, Recogne en Noville
-
- Lid
De bossen rondom Foy, Recogne en Noville
Wie is er al eens geweest? Is het de moeite waard en zijn er nog veel overblijfselen te zien van de strijd die er woedde?
Ik zag in elk geval op diverse foto's dat de foxholes hier nog ruimschoots aanwezig zijn.
Tevens ben ik op zoek naar gedetailleerde info over de strijd in deze bossen.
Ik zag in elk geval op diverse foto's dat de foxholes hier nog ruimschoots aanwezig zijn.
Tevens ben ik op zoek naar gedetailleerde info over de strijd in deze bossen.
- Narcolepticus
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Narcolepticus
- Lid
Johan, het is niet alleen omwille van die serie dat mensen daar zijn geinteresseerd eh, het is een van de belangrijkste veldslagen geweest in Belgie in de tweede wereldoorlog, dat speelt misschien ook een beetje mee, maar ik zou ook vrij graag wat meer info hebben over Sankt Vith en over de gevechtsacties van Team Desobry en Team Cherry
-
- Lid
-
- Lid
schuttersputten en dergelijke zijn nog goed te vinden alleen spijtig dat er idioten zijn geweest die in de bossen aan het graven zijn geweest in en rondom de schuttersputten waardoor op sommige plekken de schuttersputten heel diep zijn
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad,ben er afgelopen jaar ook geweest,zijn nog veel schuttersputjes te vinden. Maar om (Als je bijvoorbeeld in het noorden van Nederland woont) alleen maar die schuttersputjes te bezoeken zou je het beste ook nog een museum in Bastogne kunnen bezoeken.(Maar dat mag je natuurlijk zelf weten) 

Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
-
- Lid
check deze site ff, staat ook een reisverslagje:
http://www.band-of-brothers.nl/mainmenu.asp?lan=ned
Ik wil er zelf ook nog heen..
http://www.band-of-brothers.nl/mainmenu.asp?lan=ned
Ik wil er zelf ook nog heen..
- rafd
- Lid
Voor informatie over Team Desorby en Cherry kan ik volgende boeken aanraden:
- Slag om de Ardennen, Een tocht langs het slagveld van William Cavanagh, ISBN 9058681254
- Bastogne, De slag om de Ardennen (Slagveld België deel 11) van Michael Tolhurst, ISBN 905868069X
Meer en zeer gedetailleerde geschiedenis over de strijd rond St. Vith vind je in:
Saint-Vith, De slag om de Ardennen (Slagveld België deel 5) van Michael Tolhurst, ISBN 9058680037
Een treffende en gedetailleerde beschrijving van de gevechten rond Foy en Bois Jacques staat in het boek:
Zeven Wegen naar de Hel van D. Burgett, ISBN 9022535894
De vier boeken van Burgett zijn trouwens erg goeie lectuur. De schrijver vocht in Company A van het 506th PIR van D-Day tot het einde van de oorlog en het betreft hier dus een relaas van iemand die het zelf heeft meegemaakt. De andere boeken zijn:
- Begin D-Day, ISBN 9022535886
- Over de Rijn, ISBN 9022538214
- Weg naar Arnhem, ISBN 9022538222
In een goeie boekhandel moet je ze allemaal kunnen vinden of anders bijvoorbeeld op http://www.azur.be, waar ze meestal iets goedkoper zijn. Ook bij De Krijger in Erpe-Mere zullen ze wel in voorraad zijn.
- Slag om de Ardennen, Een tocht langs het slagveld van William Cavanagh, ISBN 9058681254
- Bastogne, De slag om de Ardennen (Slagveld België deel 11) van Michael Tolhurst, ISBN 905868069X
Meer en zeer gedetailleerde geschiedenis over de strijd rond St. Vith vind je in:
Saint-Vith, De slag om de Ardennen (Slagveld België deel 5) van Michael Tolhurst, ISBN 9058680037
Een treffende en gedetailleerde beschrijving van de gevechten rond Foy en Bois Jacques staat in het boek:
Zeven Wegen naar de Hel van D. Burgett, ISBN 9022535894
De vier boeken van Burgett zijn trouwens erg goeie lectuur. De schrijver vocht in Company A van het 506th PIR van D-Day tot het einde van de oorlog en het betreft hier dus een relaas van iemand die het zelf heeft meegemaakt. De andere boeken zijn:
- Begin D-Day, ISBN 9022535886
- Over de Rijn, ISBN 9022538214
- Weg naar Arnhem, ISBN 9022538222
In een goeie boekhandel moet je ze allemaal kunnen vinden of anders bijvoorbeeld op http://www.azur.be, waar ze meestal iets goedkoper zijn. Ook bij De Krijger in Erpe-Mere zullen ze wel in voorraad zijn.
-
- Lid
hier twee foto's gemaakt in het voorjaar:
de weg naar Foy, aan weerszijden waren de Amerikanen ingegraven

een kijkje in het bos (er ligt veel troep plastic zakken bierflessen enzo)

overigens is touren in het gebied (bijvoorbeeld aan de hand van een routebeschrijving die gratis bij de lokale VVV te krijgen is) zeer de moeite waard
de weg naar Foy, aan weerszijden waren de Amerikanen ingegraven

een kijkje in het bos (er ligt veel troep plastic zakken bierflessen enzo)

overigens is touren in het gebied (bijvoorbeeld aan de hand van een routebeschrijving die gratis bij de lokale VVV te krijgen is) zeer de moeite waard
- lee enfield
- Lid