"battle of the bulge" --60 jaar

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Thomas schreef:Dat was geen officieel bezoek van de Truppenkameradschaft. Dat moet nog komen. Zodoende was jouw "bijdrage" niet alleen misplaatst en ook naast de kwestie. Het draagt niets bij tot de discussie, louter provocatie.
Heb je moeite met logisch denken? Of het een officieel bezoek was van de Truppenkameradschaft of niet doet niet terzake. Jij zit hier sentimentele verhaaltjes te verkondigen over treurende veteranen die op 16 december met een droeve glimlach op hun lippen stil zitten te treuren. En dat is kolder. Dat je daar later plotseling zieke veteranen van maakt is een slappe uitvlucht. En jouw fantasiën over de gemoedstoestand van je "LSSAH vrienden" zijn provocerender dan mijn bijdrage over hoe de veteranen van die divisie - die ik diezelfde 16e december in persoon ontmoet heb - zich werkelijk voelen.
Thomas schreef:Wat een heisa om niets. JIJ kwam hiet met je grote muil de discussie plots verzieken - zoals gewoonlijk trouwens - en nu schilder je jezelf weer af als slachtoffer.
Hallo Thomas. Oorzaak en gevolg? Ben je bekend met die termen? JIJ begon met verwijzen naar John P. Moore en zijn leugens, IK niet. Maar als je zo'n verwijzing noodzakelijk acht in deze thread (over provoceren gesproken) dan kun je de waarheid verwachten: wie kaatst kan de bal verwachten. Dat jouw fantasiën over mijn leugenachtige karakter niet overeenkomen met de werkelijkheid kan ik natuurlijk ook niet helpen :mrgreen:
Thomas schreef:Doe geen moeite, ik heb de moderatoren al lang ingelicht met berichten van anderen over jouw "gedrag".
We wachten af. Vooralsnog kwam de enige reactie die ik via de pm over deze thread kreeg van een moderator. En die reactie was positief over mijn bijdrage. Wellicht zegt dat iets over jouw positie O-)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Of het een officieel bezoek was van de Truppenkameradschaft of niet doet niet terzake. Jij zit hier sentimentele verhaaltjes te verkondigen over treurende veteranen die op 16 december met een droeve glimlach op hun lippen stil zitten te treuren. En dat is kolder.
Niet bepaald, een paar dagen tevoor was ik op bezoek bij een zwaar bedlegerige veteraan van SS-Pz.Rgt.1. Deze tijd van het jaar maakte bij hem minder prettige herinneringen los. Je zal zo ook wel mensen vinden langs de andere kant van de stellingen. Het beeld van de veteraan die gelukkig is met al de aandacht is vaak utopisch. Jouw persiflage van wat ik zei is natuurlijk nodig om jouw idiote aanval op me te rechtvaardigen.
Dat je daar later plotseling zieke veteranen van maakt is een slappe uitvlucht. En jouw fantasiën over de gemoedstoestand van je "LSSAH vrienden" zijn provocerender
In welke zin was dat provocerend?
dan mijn bijdrage over hoe de veteranen van die divisie - die ik diezelfde 16e december in persoon ontmoet heb - zich werkelijk voelen.
Iedereen is anders, natuurlijk. Je kan uiteraard niet verwachten dat iedereen hetzelfde denkt en voelt.
Hallo Thomas. Oorzaak en gevolg? Ben je bekend met die termen? JIJ begon met verwijzen naar John P. Moore en zijn leugens, IK niet.

De omgekeerde wereld. Nu ben plots ik de aanstoker. Ga je ontkennen dat je niet tegen iedereen je nek hebt zitten afliegen? Man toch. Je bent zeker al vergeten dat je hier post onder de schuilnaam "Harro"? Ga je ontkennen dat jouw gedrag constant en overal ruzie veroorzaakt? Persoonlijk versta ik ook niet wat jouw crapuleus gedrag veroorzaakt. Er is me echter verteld dat je zware persoonlijke problemen hebt dewelke dit gedrag veroorzaakt. Het lijkt me erg goed mogelijk.
We wachten af. Vooralsnog kwam de enige reactie die ik via de pm over deze thread kreeg van een moderator. En die reactie was positief over mijn bijdrage. Wellicht zegt dat iets over jouw positie O-)
Het gaat hiet wel niet over deze discussie. Of ben je al je kletspraat vergeten over Edwin Meinsma die mij een proces ging aandoen? :roll: Welke leugens kan je zo nog uit je mouw schudden? En vertel misschien hier openbaar eens wat Siegel dacht over Mark Yerger. Het zal mooi staan naast je vele leugens over John P. Moore en Patrick Agte.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

- Waarom zeg je er dan niet meteen bij dat het om een specifiek geval gaat van een bedlegerige veteraan? Je had het heel algemeen over "je LSSAH vrienden" :roll:

- Ja. Ik ga ontkennen dat ik tegen iedereen "mijn nek heb zitten afliegen". In al mijn contacten heb ik nog nooit één keer gelogen. Meinsma was een misverstand waar Edwin en ik inmiddels al uitzijn. Dat er ruzie van komt komt juist doordat de waarheid die ik verkondig sommige "respectabele onderzoekers" als Moore, Yerger en Agte niet goed uitkomt.

Over Agte had ik de 16e met LSSAH veteranen weer een interessant gesprek waaruit opnieuw bleek dat zij Agte ook niet zien zitten.

Of ik hier wil vertellen wat ik over Yerger en Siegel weet. Ik kreeg o.a. deze email. Het slechte Engels komt door de Duitse achtergrond van de schrijver...
Hello Timo,

I have earlier sent you a mail on timowr@???.?? don’t remember the last
but it’s to your favour, I can now say that I had contact with that man earlier, and I know things about Mr Moore that wouldn’t be that good for him to be out in public:

Some of that things is:

1.How did he get that Führerliste in first case from NARA, I know how, and that isn’t something he want to get public.
2.Regarding who had the first copyright of that Führerliste (the original one) made in word document in other means the NARA (was a none public document) and he sold it to others ten years back.
3. All the photos he have in his book "Nachrichtenoffiziere der Waffen-SS" a lot of photos in that book belongs to the Bundesarchiv, and I doubt that he have paid the copyright fees that they want if you make photos from them public.
4. I know that both he and Yerger have made the vets of the SS to a business, they sell photos they got, in a commercial way.
5. Hans Siegel once gave Yerger a photo of him in SS-TV uniform the one published in the "Image of the Waffen-SS", but the problem is that Siegel made Yerger promise that the photo never would get public, because he didn’t want people to know his past as a SS-TV soldier, what does Yerger do, he publish it into a book. I know that Siegel was very upset about this, and broke all contact with Yerger.

best regards,
Note: nadat ik de naam Siegel noemde werd de thread over mijn "misdaden" op Feldgrau "plotseling" gewist.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Ik ken beide achtergronden niet, maar het is leuk leesvoer heren. Blijkbaar kennen jullie elkaar al een tijdje van dit forum en andere zaken en zijn er ook andere namen gehanteerd dan destijds.

Aangezien jullie beiden met veteranen gesproken hebben afgelopen weken, hebben jullie beiden een waarheid vanuit jullie kant. Blijkbaar en dat was te verwachten, beleven veteranen herdenkingen elk op hun eigen manier.

Svp weer on-topic discussie (populair woord op dit forum) over Battle of the Bulge en het verwijten naar elkaar via PB doen svp
Plaats reactie