Nieuw US Airborne Museum in Normandië is open!!! Foto's!!!!

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Nieuw US Airborne Museum in Normandië is open!!! Foto's!!!!

Bericht door johan willaert »

In juni 2005 opent Michel Detrez, samen met enkele Franse medewerkers een nieuw US AB museum in Normandië. Het museum komt in het bekende huis aan Dead Man's Corner, welbekend bij de US AB adepten....
Het is de voorbode van een 5000m² groot museum dat eind 2006-begin 2007 moet klaar zijn in de omgeving van Carentan en dat naast de gekende collectie Detrez ook één of twee C47's zal bevatten....

Een leaflet van het nieuwe museum vind je hier: http://users.pandora.be/theliberator/Ot ... eaflet.jpg

Voor wie niet bekend is met de Collectie Detrez vind je hier enkele impressies:
http://users.pandora.be/theliberator/ggme.htm
http://www.d-day-publishing.be/events.html

Volgens mij mogen de Franse musea serieus uit hun pijp komen om dit te evenaren.....

JOhan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 07 jun 2005, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

wat een prachtige collectie heeft die man toch!!

Wordt dat dan een van de betere musea in Normandie?
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

WOW!!! :bonk: dat is zeker wel heel mooi

Waar haalt hij het geld vandaan???
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah dat is echt een schitterende collectie! Mooie diorama's ook! Zo zou ieder museum moeten zijn! :lol:
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Inderdaad, zelden zo'n mooie diorama's gezien!

Ook ik ga in de kerstvakantie naar Bastogne en omtrek, ik dacht gisteren te gaan, maarja...examens...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Numb schreef:Inderdaad, zelden zo'n mooie diorama's gezien!

Ook ik ga in de kerstvakantie naar Bastogne en omtrek, ik dacht gisteren te gaan, maarja...examens...
Je bent zeker niet de enige hoor. Zeker en vast. Dat wordt iets voor de Kerstvakantie waarschijnlijk (als m'n punten het toelaten :))
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

US_militaria_verzamelaar schreef:WOW!!! :bonk: dat is zeker wel heel mooi

Waar haalt hij het geld vandaan???
hij is ook geen jong kereltje meer he hij is al ontzettend lang aan het verzamelen en heeft heel goede contacten met verschillende Airborne mensen dusja

it's all about who you know ;)
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ja deze man heeft de 'goede' verzamel periode nog meegemaakt met minder hoge prijzen
johan willaert
Lid
Contacteer:

ironmarc schreef:ja deze man heeft de 'goede' verzamel periode nog meegemaakt met minder hoge prijzen
Je mag echter zeker niet denken dat US AB spul zo'n 10-tal jaar geleden zomaar voor het grijpen lag. Detrez en ik zijn even oud en we verzamelen ongeveer even lang. AB-dingen zijn altijd al moeilijk geweest; het enige voordeel was dat er tot SPR en BoB minder vraag naar was..... en Detrez heeft altijd AB stuff verzameld.....
Een unieke collectie bereik je door kennis, gedrevenheid, volharding, enz..... Het is niet alleen een financiële investering, maar ook het investeren van tijd en inspanning; door er telkens opnieuw voor te gaan... ook al moet je daarvoor vroeg opstaan, je ver verplaatsen en soms veel geduld hebben....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

chips ik wou dat ik zo'n diorama kon maken van een Britse para in de deur opening van een C-47 :cry:
Idd Airborne spul is altijd al duur geweest omdat het Elite is!!
Nu de WW2 Hype in Hollywood is overgewaaid zijn er meer Airborne verzamelaars bij gekomen!!
Het aanbod van kwaliteit spul wordt minder en minder, gelukkig bestaan er verzamelaars zoals deze meneer die verdomd veel kennis heeft over uniformen, uitrusting en die vooral weet wat er in de slag allemaal is gebeurd!!
Met deze kennis en mogelijkheden geeft hij teminste een duidelijk beeld van wat de veteranen hebben gedaan en doorstaan hebben om Europa te bevrijden van de Duitse juk!!
Dit laat hij dan ook tot leven komen in zijn diorama's!!
Was er in ons klein landje maar zo een diorama met collectie te bewonderen!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Contacteer:

Maj.Cain schreef:chips ik wou dat ik zo'n diorama kon maken van een Britse para in de deur opening van een C-47 :cry:
Eigenlijk was de display veel mooier dan de foto laat vermoeden....

Het was pikdonker met een sterrenhemel boven het vliegtuig dat ongeveer 3 meter boven de hoofden van de bezoekers hing. Er werd gebruikt gemaakt van een stukje geluidsband uit BoB waar je een Jumpmaster de juiste bevelen hoort geven aan z'n stick terwijl je op de achtergrond massa's vliegtuigen en FLAK hoort.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

johan willaert schreef:
ironmarc schreef:ja deze man heeft de 'goede' verzamel periode nog meegemaakt met minder hoge prijzen
Je mag echter zeker niet denken dat US AB spul zo'n 10-tal jaar geleden zomaar voor het grijpen lag. Detrez en ik zijn even oud en we verzamelen ongeveer even lang. AB-dingen zijn altijd al moeilijk geweest; het enige voordeel was dat er tot SPR en BoB minder vraag naar was..... en Detrez heeft altijd AB stuff verzameld.....
Een unieke collectie bereik je door kennis, gedrevenheid, volharding, enz..... Het is niet alleen een financiële investering, maar ook het investeren van tijd en inspanning; door er telkens opnieuw voor te gaan... ook al moet je daarvoor vroeg opstaan, je ver verplaatsen en soms veel geduld hebben....

Johan
ja dat begrijp ik. Alleen heeft het wel z'n voordelen gehad dat jullie al zo lang verzamelen, daardoor heb je veel kennis, ervaring opgedaan. Nu is er veel minder aanbod, waardoor de prijzen stijgen. uiteraard speelt doorzettingsvermogen ook een grote rol
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik zou natuurlijk een diorama op mijn muur kunnen spuiten (spuitverf) waar je de achterkant van de staart ziet van een Dakota en dus ook de deur, en precies in die opening kan ik mijn Britse Para plaatsen lol!!
Op de tegenovergestelde muur spuit ik dan de D.Z./L.Z waar de rest van de poppen staan die al geland zijn!!
Met spuitverf kan je aardig goed schetsen en aangezien ik 2 vrienden heb die aardig cartoons en andere figuren kunnen spuiten, gaan zij nu proberen de landing op mijn muren te krijgen!!!lolz!!
Ik hoop dat het wat wordt, zou gauw mijn nieuwe diorama klaar is zal ik een voor een de mannequins plaatsen en foto's nemen!!
Ik heb ook geluidsopnames van de B.B.C. uit 1946 waar overlevende van de slag worden geinterviewd en waar je dus ook momentopnames hebt van Stanley Maxsted, daar hoor je de flak als een gek schieten en soldaten praten erg duidelijk!!
Maar goed als het zover is dan plaats ik meteen de snapshots!!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

leuk man! Ik hoop dat het gaat lukken, wel het resultaat laten zien he?! ;)
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Kan nog wel even duren hoor lolz!!
Plaats reactie