Pegasus bridge Normandy

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Screeny
Lid

Pegasus bridge Normandy

Bericht door Screeny »

Van de zomer een weekendje met de baas en zn Cessna wezen vliegen; op mijn verzoek de route bepaald en verrassenderwijs kwamen we boven de Pegassus bridge bij Caen (op Caen geland en daar in het weiland met een paar ranzige feestende Franzosen om een kampvuur overnacht maar das een ander verhaal :) ). Wilde jullie de foto's niet onthouden vanuit de lucht. Dit is de nieuwe brug maar de ouwe ligt er naast bij het Museu complex.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Mooie luchfoto's Geen foto's van de kust ...:D
Maj.Cain
Lid

Bericht door Maj.Cain »

Dat zijn idd leuke foto's zo vanuit de lucht genomen!!
Op 5 Juni 1944 vloog de Britise coup de main force van Maj.John Howard in hun Horsa's gesleept door Tugs (Halifaxes of Stirlings) richting de brug.
Hier hebben de zweefvliegtuigpiloten een magnifiek staaltje vliegkunst laten zien toen ze eenmaal los waren van de sleeptoestellen!!
Deze landing is de boeken in gegaan als moeilijkst stukje vliegwerk van de hele 2e W.O.!!
Ik ben in 97 voor het laatst in Normandie geweest en ben dus nog niet in het nieuwe museum geweest :cry:
Wordt weer eens tijd dus!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Mooie en originele foto's! Als je tijd hebt, zou je ze dan willen toevoegen aan http://www.wo2.nl/gallery ? (Of gewoon toestemming geven tot plaatsen is ook al goed :))
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Zeer mooie luchtfoto's! Eens een keer wat anders dan foto's vanaf de grond genomen.
Voor jaren terug ben ik zelf ook bij die brug geweest, alleen heb helaas het museum toen nog niet bezocht. Maar dat komt nog wel een keer.
harleybuscha
Lid

Bericht door harleybuscha »

mooi, zeer mooi
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Dat wil ik ook (nog) eens doen. Vliegen, en dan zeker over zulk 'historisch' terrein.
Screeny
Lid

Bericht door Screeny »

antwerpx schreef:Mooie en originele foto's! Als je tijd hebt, zou je ze dan willen toevoegen aan http://www.wo2.nl/gallery ? (Of gewoon toestemming geven tot plaatsen is ook al goed :))
uh ja plaats maar, is best

Tja was wel grappig, baas melde dat ik mee moest vliegen dat weekend want alleen vind ie ook maar niks en tja mijn taakje is dan navigeren dus heb maar richting Normandy gekoerst en bij de buurt van Caen ff een low fly by laten maken. Tja geen foto's van de kust nog wel aan gedacht maar ja stukje strand is niet zoveel zeggend zal ik maar zeggen kan ieder stukje strand op de aardbol zijn geweest :)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Mooie foto's....

Foto's van de stranden vind je hier.....
http://www.francevuesurmer.com/diapo.ph ... f&ville=76
Als je naar de homepage van deze site gaat, vind je trouwens luchtfoto's van quasi de volledige Franse kustlijn......

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 23 dec 2004, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Opgeheven account 942

Bericht door Opgeheven account 942 »

Echt schitterende foto's :!:
Simon
Lid

Bericht door Simon »

heel mooi
vooral dat je zelf mocht meevliegen!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
1armedsixgunner
Lid

Bericht door 1armedsixgunner »

zeer gaaf
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend"
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

netjes :lol:
Zitadelle
Lid

Bericht door Zitadelle »

Leuk! Je kan nog de camping zien waar ik in '98 heb gestaan tijdens mijn vakantie in Vierville-sur-Mer.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Maj.Cain schreef:Dat zijn idd leuke foto's zo vanuit de lucht genomen!!
Op 5 Juni 1944 vloog de Britise coup de main force van Maj.John Howard in hun Horsa's gesleept door Tugs (Halifaxes of Stirlings) richting de brug.
Hier hebben de zweefvliegtuigpiloten een magnifiek staaltje vliegkunst laten zien toen ze eenmaal los waren van de sleeptoestellen!!
Deze landing is de boeken in gegaan als moeilijkst stukje vliegwerk van de hele 2e W.O.!!
Ik ben in 97 voor het laatst in Normandie geweest en ben dus nog niet in het nieuwe museum geweest :cry:
Wordt weer eens tijd dus!!
Hey Major,

Dan moet je maar eens gaan kijken ik ben er in 2002 met mn vriendin geweest en in 1994 met mn ouwe heer. Je weet niet wat je ziet echt heel mooi geworden een wereld van verschil met het oude museum! :P