Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jeroen1944 schreef:Deze tank, bestond alleen maar op de tekentafel! Volgens mij hebben ze hem daar nagebouwd!
Van de Maus zijn zover ik weet 4 prototypes gebouwd.
Ik heb ook ergens twee gehoord maar veel waren het er dus niet. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het misschien dus geen echte is? Al moet het al machtig zijn om de afmetingen van het apparaat te zien.
Auf jeden Fall konnten die russischen Truppen die unversehrte Wanne des V1 sowie den Turm des V2 erbeuten und damit einen kompletten Panzer "Maus" zusammenbauen. Dieses Fahrzeug wurde von den Russen ausgiebig erprobt und kann heute noch im Panzermuseum in Kubinka bei Moskau bewundert werden.
Hauptmann schreef:Vraag is dan natuurlijk...
Wanneer gaan we kijken?
En welke zot zet zijn driewieler daar zo neer?
Ja lijkt dus dat ie wel degelijk gebouwd is, ja wanneer gaan we erin rijden, beetje door Moskou toeren!
Lijkt me wel gezellig! Beetje de omgeving bekijken.
Maar wat me op valt als ik naar de foto's kijk van de tanks. De Duitse tanks hebben allemaal de zelfde camo, groen/wit. Ook de Russische zijn allemaal hetzelfde van kleur, groen. Neem aan dat er zat verschillende patronen zijn geweest?
Hauptmann schreef:Vraag is dan natuurlijk...
Wanneer gaan we kijken?
Misschien ideetje voor volgende forum-meet?
Rick
Ja tesamen naar Rusland Da!
Het pantsermuseum in kublinka is anders wel een aanrader. Er is geen 1 soort tank die er er niet terug vindt (of toch bijna geen)
Die hebben ze nagebouwd a de oorlog. (zie ander topic) De Maus bestond alleen op de tekentafel, hoewel ikandere geruchten heb gehoort en ook geloof!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
[quote="Ramses"]Weet er iemand waar men zoal Duitse tanks en pantservoertuigen allemaal kan zien?
vnml, in belgie, nederland...
Ik weet dat er een Konigstiger staat in La Gleize, en een Panther in Houffalize, deze heb ik al gezien.
Ja,in Breda op het Wilhelmina plantsoen, daar staat een Duitse Panther tank die is in 1944 door de Polen buiten gevecht gesteld en aan de stad Breda geschonken, en ook in het Oorlogs en verzetmuseum staat een Duitse Pantertank