Jan en ik hadden vandaag de eer om van deze tocht ook deel uit te maken. Wij liepen mee met een reanacting groep die voornamelijk alleen de Canadese Queen's Own Rifles uitbeelden. Jan in het pak van dat regiment en ik samen met nog een aantal andere in een Brits uniform van de Leicestershire en Duke of Wellington's van de Polar Bear Divisie.
Het eerste stuk van de tocht zaten we op voertuigen. Jan zat op een brencarrier met er achter een 6pdr kanon en ik zat op een Sherman tank. Op een gegeven moment sloeg een Sherman voor ons af dus die moesten we op sleep nemen.
Na een stukje op de voertuigen mee gereden te hebben op de voertuigen gingen we te voet verder. Dus we vormden een groep (geen idee hoe groot want liep bij voor op) en marcheerde de laatste 4km van de tocht.
Toen we aankwamen in het cetrum van Ede was de tocht ten einde. De diverse reanactment groepen vormden op diverse plekken in Ede een display. Na enkele uren daar te zijn geweest gingen we er om 4 uur vandoor.
De terug tocht naar het begin punt van de tocht zaten we op een brencarrier met er achter het 6pdr kanon.
Helaas werkte het weer niet altijd mee. Maar het was echt een super dag, waar ik veel nieuwe mensen heb leren kennen. Maar ook weer veel dingen heb geleerd.
Jan zal het vast nog wel kunnen aanvullen met zijn belevenissen en zijn gemaakte foto's.