Veteranen in Friesland!
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Haha, we hadden geen enkel blankfiring weapons. Zijn wel leden met een vergunning daarvoor maar die hebben geloof ik daar nog niet eens een wapen voor. Deze wapens waren gewoon volgens de wet onklaar gemaakt.Maj.Cain
Wel leuk om dat reenactment zo te zien, leuke uniformen en uitrusting stukken en blank firing weapons!!
Ja ik ga me nu daar ook mee bezig houden. Deze week zijn er nog diverse evenemeten waar ik zal rond lopen.Devilmorfose
Wel wel.. Nico is ook 'hooked' voor reenactment zie ik?
Nice pics everybody.

Dodo
Nico-baardjeloos?
Ja die heb ik eraf gehaald, net als heel veel van me haar.

Maar gister was echt een top dag. We begonnen de dag in Sneek waar we ere wacht stonden bij een herdenkingsceremonie. Daar waren ook vele veteranen van het Queen's Own Rifles Regiment. Daarna nog even na praten in de kerk met een bakkie koffie.
Toen door naar Makkum. Daar hadden we eerst een beetje een display. Toen klommen we op de voertuigen. Klein ritje door makkum zelf heen. De hele dag liep er met ons een veteraan mee, die ook in ons kamp verblijft de hele week. Hij stond in de vrachtwagen, waardoor hij door het dakraam naar buiten kwam. Zo kon hij alles mooi zien. Was echt een geweldige rit voor hem.
Toen met de voertuigen naar Wons. Vlak voor Wons klommen we uit de voertuigen. We zijn toen te voet Wons binnen getrokken. Hele dorp was uitgelopen om te komen kijken. En de hele bevolking van dat dorp stond op een kruisppunt daar. Kun je wel een inschatting maken hoe groot dat dorp is.
Daar was ook weer een monument voor de Queen's Own Rifles. Daar was ook weer een ceremonie. De andere veteranen van dat regiment die ook in Sneek waren, waren hier er ook bij. Hier stonden we ook weer erewacht. Het was best wel zwaar om een uur in de houding te staan in de zon. Maar daarna lekker nog brood en soep.
Was echt een super dag.
- Devilmorfose
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Nee, we hebben ons kamp in de omgeving van Amersfoort / Utrecht op particulier terrein. We hebben ook geen last van andere mensen die steeds over ons kamp lopen.Devilmorfose schreef:Nico, ga je toevallig ook naar Wageningen en/of Bussum Bridgehead?
5 mei dan zitten wij op voertuigen van onze eigen club. Dan rijden we mee met de rit Elst - Zeist.
6 mei zijn we bij de onthulling nieuw monument QOR op boederij Mooshof in Duitsland. Daar staan we erewacht. Later die dag staan we nog ergens erewacht. In de avond is er nog een evenement waar we aan deel nemen maar daar weet ik nog niks over.
- Devilmorfose
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Roel wat probeer je nou tegen me te zeggen????Roel R. schreef:Respect? Ik ken toch zeer veel Vets die het helemaal niets vinden....Maj.Cain schreef: Mooi stukje respect naar de Vets toe!!
..
Dat het niet respectvol is wat de mannen doen, elke veteraan heeft er een eigen mening over en ik heb er ook verscheidene er over gesproken tijdens Sept vorig jaar en daar voor.
Er zijn er ook genoeg die er geen probleem mee hebben.
Het ging er mij persoonlijk om dat die 6 of 8 man daar in die straat stonden, was net een kleine erewacht!!
Ik vond dat een mooi stukje respect!!!!
Het gaat er om dat we het niet vergeten!!
Groet,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat Roel bedoelt dat veel veteranen het niks vinden die re-enacters. Veel groepen worden niet erkend door het regiment wat ze uitbeelden. Maar wij als QOR worden geaccepteerd door het Regiment. We zijn zelfs door de erekolonel van het huidige regiment uitgenodigd om op 6 mei erewacht te staan bij de onthulling van een nieuw monument. Het heeft vaak te maken met de manier waarop de re-enacters zich presenteren.Maj.Cain schreef:Roel wat probeer je nou tegen me te zeggen????Roel R. schreef:Respect? Ik ken toch zeer veel Vets die het helemaal niets vinden....Maj.Cain schreef: Mooi stukje respect naar de Vets toe!!
..
Dat het niet respectvol is wat de mannen doen, elke veteraan heeft er een eigen mening over en ik heb er ook verscheidene er over gesproken tijdens Sept vorig jaar en daar voor.
Er zijn er ook genoeg die er geen probleem mee hebben.
Het ging er mij persoonlijk om dat die 6 of 8 man daar in die straat stonden, was net een kleine erewacht!!
Ik vond dat een mooi stukje respect!!!!
Het gaat er om dat we het niet vergeten!!
Groet,
Maj.Cain
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Dat wil niet zeggen dat alles over 1 kam moet worden gescheerd!!
En lol ik dacht dat elke groep met blanc firing liep, sorry
Ik zag die Bren dus dacht aan b/f wapen.
En lol ik dacht dat elke groep met blanc firing liep, sorry

Ik zag die Bren dus dacht aan b/f wapen.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
- Hell-Fire
- Lid
Dat ziet er goed uit jongens, lijkt me best interessant om zo een dag mee te maken.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com