Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Binnenkort rijd ik eens richting Foy; nu wil ik daar uiteraard graag de bossen bezoeken en wat schuttersputten tegenkomen.
De vraag is dus hoe ik op de plek kom die langs het open veld ligt waarbij je uitkijkt op Foy zoals op deze foto:
Verder vraag ik me af of het gehele "bois de jacques" een oud slagveld is of alleen de plaatsjes Foy en Recogne.
Welke andere dingen raden jullie me aan in deze regio, naast de musea in Bastogne?
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Il_Monco schreef:Binnenkort rijd ik eens richting Foy; nu wil ik daar uiteraard graag de bossen bezoeken en wat schuttersputten tegenkomen.
De vraag is dus hoe ik op de plek kom die langs het open veld ligt waarbij je uitkijkt op Foy zoals op deze foto
Neem vanuit Bastogne de weg naar Houffalize en rij tot in Foy. Aan de lichten in Foy draai je rechtsaf richting Bizory.
Na ongeveer 1 Km rij je dan Bois Jacques binnen.
De foto hierboven is genomen 100 meter ver op de weg na het begin van het bos en ongeveer 100 meter in het bos aan een open plaats.
De bosrand wijst richting Noord.....
Lt. Tim_NL schreef:Dat is wel een mooie vondst in zo'n put.
Het is maar hoe je het bekijkt.......
In een vorig leven (zo'n 20 jaar geleden) schoten wij nog met de mortier 60mm en ik heb het resultaat van een HE bom meermaals aanschouwt.... niet mals....