Amerikaans kerkhof van Margraten

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Michael
Lid
Contacteer:

Amerikaans kerkhof van Margraten

Bericht door Michael »

Ik zou graag zondag naar Margraten gaan, weet iemand welke wegen versperd zouden worden en waar er parkeergelegenheid is enz. ...

Michael
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

"Volgens Van Kleef moeten bezoekers vroeg in de ochtend aanwezig zijn. De herdenking op de Amerikaanse begraafplaats in Margraten begint om 10 uur 's ochtends. Maar bezoekers moeten al uren van tevoren komen. "Iedereen moet door een detectiepoortje en wordt zonodig gefouilleerd."

Mensen die de herdenking willen bijwonen kunnen bij de gemeente een kaartje aanvragen. Van tevoren worden de bezoekers niet gescreend, omdat dat 'niet te doen is'. Demonstraties zijn toegestaan, mits ze gehouden worden op vooraf afgesproken plaatsen en de plechtigheden niet verstoren. Vooralsnog zal alleen in Amsterdam een demonstratie plaatsvinden.

De politie verwacht rond de duizend agenten in te zetten, afhankelijk van de wens van de Amerikanen. Ook zullen militairen ingezet worden bij de begraafplaats en het hotel."

Bron:http://www.tiscali.nl/content/article/nbinn/149418.htm
Hic manebimus optime
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Bedoel je op een gewone dag door het jaar, of zondag als President Bush komt? Voor zondag waren volgens mij alle kaarten al uitverkocht ( Heb ik tenminste gehoord).
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Oh sorry ik heb niet goed gelezen, je zei al dat je zondag wou gaan. Nou ik heb me dus laten vertellen dat het uitverkocht was, maar ik weet dit ook niet zeker.
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Kaarten waren toch gratis aan te vragen? Beetje dom als je moet betalen om op een kerkhof te komen.

Ikzelf ga niet om dat ik die Bushman niet kan uit staan.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Volgens mij niet, wnat iemand zei tegen mij: Je kunt er een voor 50 euro kopen is nog goedkoper als normaal! Het kan ook zijn dat diegene gewoon geld wil verdienen. Maar ik kan die man ook niet echt uitstaan, dus heb ik nee gezegt. Gelukkig maar, als ze eigenlijk gratis waren. :lol:
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik denk dat je beter op een normale dag kunt gaan. Ik had ergens gelezen dat er een wachttijd van een aantal uren zou zijn. En de parkeerplaatsen zullen daar ook niet vrij blijven met honderden mensen,beveiliging,etc
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ja, je moest ergens heen, daar werd je gecontroleerd en vanaf daar ging je met een bus naar Margraten ofzoiets.
pvt_Ed
Lid

Bericht door pvt_Ed »

Pffff ik wou dat ie nooit kwam! Ik kan op zaterdag/zondag bijna mun huis niet uit :( Achja wel lache dat ik de stoet kan zien hahaha
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zou graag eens de 'Machtigste man' (zoals ze zeggen) zien. En als ie messchien wordt neergeschoten kan ik 't doorvertellen aan mijn kleinkinderen :wink:
Moet ge kaartjes kopen om er naartoe te gaan?? :|
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Ik vind dat niet meer normaal, allemaal die maatregelen. Kost handen vol met geld :|
Het zou wel lache zijn als er dan iets gebeurde.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Nick schreef:Ik vind dat niet meer normaal, allemaal die maatregelen. Kost handen vol met geld :|
Het zou wel lache zijn als er dan iets gebeurde.
Ja! En dat allemaal voor een domme Amerikaanse Cowboy met een potviskop.
(potviskop = G.W. Bush, ik heb 't niet over Balkeneinde :wink: )
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nick schreef:Ik vind dat niet meer normaal, allemaal die maatregelen. Kost handen vol met geld :|
Inderdaad,dan zeurt de overheid wel over de 10 miljoen euro politie-inzet bij voetbalwedstrijden elk jaar. Maar wat denk je wat het kost aan al die beveiliging die bush wilt. Dat zal toch ook in de miljoenen lopen,maar daar hoor je bijna niemand over klagen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Ja precies!!
Eerst moet Nederland bezuinigen op alles en dan komt Bushman, zijn veiligheidmannetjes leggen veiligheidseisen op wat handen vol met geld kost, en daarmee gaat de Nederlandse regering akkoord :| :shock:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Nick schreef:Ja precies!!
Eerst moet Nederland bezuinigen op alles en dan komt Bushman, zijn veiligheidmannetjes leggen veiligheidseisen op wat handen vol met geld kost, en daarmee gaat de Nederlandse regering akkoord :| :shock:
Alsof al die bloemenperken langs de weg, die agenten etc geld koste :o
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie