Museum Overloon
- michelle
- Lid
Museum Overloon
Ik ben, toen ik op vakantie was, naar het oorlogs-verzetsmuseum geweest in Overloon.
Heel indrukwekkend en ook heel mooi om te zien!
Je kan er tanks zien uit de 2e wereldoorlog die helemaal opgeknapt zijn, bunkers, gebouwen waar je in kan gaan om foto's te kunnen bekijken. Ook was er een gebouw dat ook wel 'de hel' werd genoemd, omdat daar afschuwelijke foto's waren van de 2e wereldoorlog...
zeker de moeite waard om daar een keertje heen te gaan!!
Heel indrukwekkend en ook heel mooi om te zien!
Je kan er tanks zien uit de 2e wereldoorlog die helemaal opgeknapt zijn, bunkers, gebouwen waar je in kan gaan om foto's te kunnen bekijken. Ook was er een gebouw dat ook wel 'de hel' werd genoemd, omdat daar afschuwelijke foto's waren van de 2e wereldoorlog...
zeker de moeite waard om daar een keertje heen te gaan!!
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Misschien een interessant onderwerp voor de volgende nieuwsbrief of WO2-Extra, op de site. Ben d'r een tijd geleden nog geweest om foto's te maken. Zal ze eens opsnorren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Overloon is echt een heel goed museum op het Airborne museum in St mere eglise na dan. toevallig heb ik net nadat ik ben geweest gratis kaartjes gewonnen. dus binnenkort kunnen ze weer een bezoekje verwachten. helaas heb ik de panther tank niet kunnen zien.
dit museum maakt echt heel veel indruk.
dit museum maakt echt heel veel indruk.
~*~There Was A Time When The World Asked Ordinary Men To Do Extraordinary Things~*~
- Guido
- Lid
na mijn mening het meest verwaarloosde musea die er nu bestaat!
een voorbeeld:
buitsen staat een rusisch veldgeschut wo1 (die met oa die verrotte houten wielen) buitgemaakt in wo1 door de duitsers en vervolgens gebruikt in wo2 ook door de duitsers.. dit is allemaal na te trekken! het enigste geschut te wereld met deze geschiedenis! maar die staat lekker weg te rotten terwijl een naoorlogse ddr of sovjet jeepje binnen lekker droog staat.. dat is toch zonde gooi die jeep weg en zet dat geschut binnen!
en dit is nog maar 1 voorbeeld van de veele fouten!
mooi he die duitse uniformen? ALLEMAAL NEP terwijl 10 jaar geleden ze nog allemaal orgineel waren... ja zo verdient overloon musea wel zijn geld! kijk is voor de grap na de broeken van die duitsers! allemaal naoorlogs zweeds ergens in die richting
ook veel zeldzaam geschut buiten we te rotten! ZONDE!
daarom binnekort een goed uitgewerkt verslag over de fouten van overloon musea MET FOTOS!!!
als je niet kunt wachten kan ik je de fotos opsturen!
mail me gsiebers@planet.nl!
er zijn meer mensen die zo denken over dit musea .. er zijn ook goede kanten maar de slechte kanten overwinnen zeeeeer duidelijk van de goede kanten!
een voorbeeld:
buitsen staat een rusisch veldgeschut wo1 (die met oa die verrotte houten wielen) buitgemaakt in wo1 door de duitsers en vervolgens gebruikt in wo2 ook door de duitsers.. dit is allemaal na te trekken! het enigste geschut te wereld met deze geschiedenis! maar die staat lekker weg te rotten terwijl een naoorlogse ddr of sovjet jeepje binnen lekker droog staat.. dat is toch zonde gooi die jeep weg en zet dat geschut binnen!
en dit is nog maar 1 voorbeeld van de veele fouten!
mooi he die duitse uniformen? ALLEMAAL NEP terwijl 10 jaar geleden ze nog allemaal orgineel waren... ja zo verdient overloon musea wel zijn geld! kijk is voor de grap na de broeken van die duitsers! allemaal naoorlogs zweeds ergens in die richting
ook veel zeldzaam geschut buiten we te rotten! ZONDE!
daarom binnekort een goed uitgewerkt verslag over de fouten van overloon musea MET FOTOS!!!
als je niet kunt wachten kan ik je de fotos opsturen!
mail me gsiebers@planet.nl!
er zijn meer mensen die zo denken over dit musea .. er zijn ook goede kanten maar de slechte kanten overwinnen zeeeeer duidelijk van de goede kanten!
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Ik heb ook nog een fotoserie gemaakt van Overloon. Misschien kunnen we ze combineren en publiceren op http://www.wo2.nl > onderdeel: "extra"? en/of een entry in de begrippenlijst op deze site?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Guido
- Lid
-
- Lid
Helaas moet ik Guido volledig gelijk geven.
Na de post gelezen te hebben ben ik afgelopen zondag naar Overloon geweest.
WIE IS DAAR AAN HET PLUNDEREN GEWEEST?
Zeer uitgebreidt hebben we met 4 verzamelaars alle Duitse uniformen bekeken, en met de uitzondering van, let wel; 1 door de motten opgevreten M36-jasje, met verkeerde emblemen, waren alle Duitse uniformen en uitrustingen NEP;
Broeken waren ALLEMAAL (volgens mij) Joegoslavische uit de jaren '50. Koppelriemen DDR, koppelsloten kopie en helmen zelfs zo nep, dat er enkele overgeverfde na-oorlogse brandweerhlemen tussen waren!
Sjezus! Precies twee jaar geleden was er alles nog origineel! Wie heeft daar zijn eigen zakken lopen te vullen?
Mat.
En dat stuk over Overloon, dat zie ik graag verschijnen!
Zeer uitgebreidt hebben we met 4 verzamelaars alle Duitse uniformen bekeken, en met de uitzondering van, let wel; 1 door de motten opgevreten M36-jasje, met verkeerde emblemen, waren alle Duitse uniformen en uitrustingen NEP;
Broeken waren ALLEMAAL (volgens mij) Joegoslavische uit de jaren '50. Koppelriemen DDR, koppelsloten kopie en helmen zelfs zo nep, dat er enkele overgeverfde na-oorlogse brandweerhlemen tussen waren!
Sjezus! Precies twee jaar geleden was er alles nog origineel! Wie heeft daar zijn eigen zakken lopen te vullen?
Mat.

Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
we zouden eigenlijk eens met zijn alle langsmoeten gaan omdat te documenteren en te fotograferen. om daarna daar een artikel over te schrijven. zou een goeie promo voor wo2.nl zijn!Mattie schreef:Helaas moet ik Guido volledig gelijk geven.
Mat.![]()
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
redenen om het origineel spul te vervangen?Willem ter Haar schreef:Weet iemand de reden om al het orginele spul te vervangen voor nep spul? Voor we echt gaan oordelen.
En het idee om eens met z'n alle een museum te bezoeken vind ik echt geen slecht idee.
verzekeringstechnisch denk ik?
dat ze het vervangen is opzich niet erg, maar dat ze het niet historys verantwoord doen, dat is erger!