Bevrijdingsrit Elst - Zeist

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bevrijdingsrit Elst - Zeist

Bericht door Nico Roelofs »

Op 5 mei namen we deel aan de bevrijdingsrit Elst - Zeist, met onze re-enactment groep. Deze rit bracht ons door vele plaatsen, zoals Elst, Woudenberg, Veenedaal, Maasbergen, Scherpenzeel, Doorn, Leersum, Driebergen, Zeist en nog veel andere plaatsen die ik ben vergeten. In ieder geval een rit waar we de hele dag mee bezig waren.

Hier zijn we opweg naar het begin punt in Elst. Vanuit onze groep reden er geloof ik 4 Willys mee, 1 Chevrolet bergingsvrachtwagen met aanhanger, een Tilly (geloof dat hij zo heet) en 8 motoren. Onderweg pikte we nog een een halftrack en een Harley op.
Afbeelding

Hier zijn we op het verzamelpunt in Elst. Nog even alles klaar maken en een bakkie koffie drinken. Bij het verzamelpunt werd er nog een BSA fiets in de aanhanger gelegd. De eigenaar van de fietst dacht grote stukken van de route te kunnen fietsen maar dat zat er bij deze route niet in. Maar op diverse pauze plekken heb ik wel een ritje op die fiets mogen maken.
Afbeelding

Hier waren we geloof ik in Veenedaal waar we een rustpunt hadden. De Chaffee reed niet de gehele route mee, net als 2 Leopard tanks van het hedendaagse leger. Voor hun was het eind punt ook in Veenedaal. Hier sprongen ook een paar parachutisten en werden er krentenbollen in zakjes uit een vliegtuig gedropt. Nog nooit zoveel kinderen heen en weer zien rennen over een veld. :P
Afbeelding

Hier zijn we weer ergens onderweg.
Afbeelding

Hier is de veteraan die de gehele week op ons kamp verblijft. Hij stapte later die dag bij ons op de vrachtwagen, want hij had ook zijn rust nodig. Maar hij had de tijd van zijn leven bij die rit.
Afbeelding

Hier ook weer ergens onderweg.
Afbeelding

Ook in Doorn hielden we even een pauze.
Afbeelding

We hadden ook een stukje Off-road. Was wel mooi om met die voertuigen door de bossen te rijden. :)
Afbeelding

Hier weer even een korte pauze in Driebergen.
Afbeelding

En dan het eindpunt in Zeist. Hier zijn we heel even gebleven want we moesten weer door naar een plaats waar ze hadden gevraagd of wij onze voertuigen even wilde opstellen bij een evenementje.
Afbeelding
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Erg leuke en mooie fotoreportage. Met je beschrijvingen van de foto's zou je ze goed aan de wo2 Gallery kunnen toevoegen.

Lekker weer hadden jullie!
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

okke schreef:Erg leuke en mooie fotoreportage. Met je beschrijvingen van de foto's zou je ze goed aan de wo2 Gallery kunnen toevoegen.

Lekker weer hadden jullie!
Bedankt! Ja we hadden het erg getroffen met het weer. Ik heb maar een paar druppeltjes gevoeld. Was alleen soms wel frisjes. Maar zo'n dikke Canadese overcoat doet wonderen. :P

Ik wil ze best toevoegen aan de wo2 gallery alleen ik weet niet precies hoe dat werkt daar. Probeer het wel even uit te zoeken.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Mooie foto's! Ziet er allemaal top uit!
Plaats reactie