Vragen over kustverdediging Normandie

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Il_Monco
Lid
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2005, 20:29

Vragen over kustverdediging Normandie

Bericht door Il_Monco »

Ik ben afgelopen jaar in Normandie geweest en heb erg veel gezien, ik ben uiteraard op alle stranden geweest. Nu zag ik op een documentaire op discovery beelden van nu waarin er nog rijkelijk versperringen op het strand staan, deze heb ik echter nooit gezien.

1. Zijn deze er wel nog? Ik zag ze alleen bij Utah naast het museum.
2. Zie je bij Eb meer vd verdedigingswerken dan bij vloed of is alles weggehaald?
3. Ik heb een recente foto met een bunker waar nog een MG42 op de tobruk staat, waar is deze bunker te vinden?
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: Vragen over kustverdediging Normandie

Bericht door FELIX »

Il_Monco schreef:Ik ben afgelopen jaar in Normandie geweest en heb erg veel gezien, ik ben uiteraard op alle stranden geweest. Nu zag ik op een documentaire op discovery beelden van nu waarin er nog rijkelijk versperringen op het strand staan, deze heb ik echter nooit gezien.

1. Zijn deze er wel nog? Ik zag ze alleen bij Utah naast het museum.
2. Zie je bij Eb meer vd verdedigingswerken dan bij vloed of is alles weggehaald?
3. Ik heb een recente foto met een bunker waar nog een MG42 op de tobruk staat, waar is deze bunker te vinden?
vraag 1: Ik denk niet dat ze er nog zijn, de stranden worden nu voor heel andere zaken gebruikt :)
vraag2:Ik denk dat alles is weggehaald, tot op misschien enkele kleine plekken waar het niet in de weg staat.
vraag 3:waar deze bunker te vinden is weet ik niet, maar in Normandië komt het nog wel eens voor dat er een kanon of iets dergelijks (in dit geval een MG 42) in/op de bunker staat.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth

Bericht door junior »

Die MG42 zal volgens mij al lang weg zijn... 8)
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

junior schreef:Die MG42 zal volgens mij al lang weg zijn... 8)
Junior
Dat denk ik ook, maar zo'n kanon neem je niet zomaar mee :) . Maar wat moet je met zo'n verroeste MG?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht

Bericht door robin.h »

FELIX schreef:
junior schreef:Die MG42 zal volgens mij al lang weg zijn... 8)
Junior
Maar wat moet je met zo'n verroeste MG?
Ik wil hem wel hebben!





Robin :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Il_Monco
Lid
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2005, 20:29

Bericht door Il_Monco »

voor de duidelijkhied; die MG42 staat er nog steeds op aangezien de foto zeer recent is. Behalve in een boek zag ik hem namelijk ook terug in iemands reisverslag.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent

Bericht door Tim »

FELIX schreef:
junior schreef:Die MG42 zal volgens mij al lang weg zijn... 8)
Junior
Maar wat moet je met zo'n verroeste MG?
Laten opknappen door een niet nader genoemd ex-lid van dit forum :lol:
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Maar wat moet je met zo'n verroeste MG?
Gebruiken in een film...
Ik heb zelf in deze film gefigureerd als Duitse en Russische soldaat. ga naar http://www.virogo.com, check Filmprojecten, dan 'fotogallerij' dan 'in het vuur van de storm' en ga naar 'Gilze 18-mei-02'.
Foto's zijn klein en nu even niet klikbaar, denk een foutje...
Ik sta op de 4e foto, de russische soldaat in het gelige pak. Op de 6e foto zie je een MG42 in het raamkozijn rusten. Dat ding is ooit door een van de jongens gevonden diep onder de grond en was helemaal doorgeroest en half misvormd. Toch word hij hier, zonder te zijn opgeknapt (behalve wat zwarte verf en lak) gebruikt in de film omdat je het ding nooit van dichtbij ziet....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten