S - Begrippenlijst: HJ BDM JM DJ
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
S - Begrippenlijst: HJ BDM JM DJ
Ik zal de jeugd organisaties van de nazi's behandelen, onder andere de hitler jugend; de jungMädel de Bund Deutscher Mädel en de Deutsche Jungvolk
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Bund Deutscher Mädel (BDM)
Ned: Bond van Duitse meisjes
(Meisjes 14 – 18 jaar oud)
De BDM was een onderdeel van de HitlerJugend (HJ). In de BDM zaten meisjes en jonge vrouwen van 14 tot 18 jaar oud. Het doel van de BDM was het leren aan meisjes hoe ze goede en sterke duitse vrouwen werden. Dit werd gedaan door activiteiten zoals wandelen, marcheren, kamperen, zingen, sporten en spelletjes doen. In 1939 waren er 1.502.571 meisjes lid.

Ook werden veel meisjes opgeleid om verpleegster in het leger te worden. Tijdens de tweede wereld oorlog hebben sommige meisjes uit de BDM gewerkt als “Flakhelfer” aan het luchtafweergeschut om steden te beschermen tegen aanvallen van de geallieerde.
"Ik vond het echt erg als meisje geboren te zijn. Nu kon ik immers mijn leven niet voor het vaderland geven."Gudrun Pausewang, destijds BDM-lid [uit: Hitlers Kinder - G. Knopp]

De meisjes werd ook geleerd dat ze na het huwelijk zoveel mogelijk kinderen moesten krijgen. Het liefst jongens want die konden ze goed gebruiken als soldaten! Er waren zelfs speciale beloningen voor moeders de zogenaamde Ehrenzeichen der deutschen Mutter (Ereteken voor Duitse moeders)
Brons voor 4 kinderen
Zilver voor 6 kinderen
Goud voor 8 of meer kinderen

Ned: Bond van Duitse meisjes
(Meisjes 14 – 18 jaar oud)
De BDM was een onderdeel van de HitlerJugend (HJ). In de BDM zaten meisjes en jonge vrouwen van 14 tot 18 jaar oud. Het doel van de BDM was het leren aan meisjes hoe ze goede en sterke duitse vrouwen werden. Dit werd gedaan door activiteiten zoals wandelen, marcheren, kamperen, zingen, sporten en spelletjes doen. In 1939 waren er 1.502.571 meisjes lid.

Ook werden veel meisjes opgeleid om verpleegster in het leger te worden. Tijdens de tweede wereld oorlog hebben sommige meisjes uit de BDM gewerkt als “Flakhelfer” aan het luchtafweergeschut om steden te beschermen tegen aanvallen van de geallieerde.
"Ik vond het echt erg als meisje geboren te zijn. Nu kon ik immers mijn leven niet voor het vaderland geven."Gudrun Pausewang, destijds BDM-lid [uit: Hitlers Kinder - G. Knopp]

De meisjes werd ook geleerd dat ze na het huwelijk zoveel mogelijk kinderen moesten krijgen. Het liefst jongens want die konden ze goed gebruiken als soldaten! Er waren zelfs speciale beloningen voor moeders de zogenaamde Ehrenzeichen der deutschen Mutter (Ereteken voor Duitse moeders)
Brons voor 4 kinderen
Zilver voor 6 kinderen
Goud voor 8 of meer kinderen

Laatst gewijzigd door Roel R. op 21 sep 2003, 19:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Lord_Vetinari
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Lord_Vetinari
- Lid
Nee hoor_The_General_ schreef:het gebeurde per ongeluk, maar als je een nieuw topic maakt kun je dat onderaan aangeven geloof ik

Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Een van de moderators op 't forum kan het voor je instellen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Proos
- Technisch beheerder
- Contacteer:
Ik had je topic al op sticky gezet_The_General_ schreef:nu je het zegt, heb het ook nog ff geprobeerd en het lukt me ook niet meer? raar, misschien een mod die het weet?

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder
- Contacteer:

Had je deze foto ook al gezien op fok? Hoort deze groep op de foto ook bij de BDM? Het zijn wel andere shirts.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: