S - Begrippenlijst: persoonsbeschr. Göring, Speer, ea.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Euh.. interessante discussie over de taalwetenschap. Maar ik denk dat de gemiddelde juf of meester van de basisschool geen streep zet onder al die dingen die jullie nu hebben aangedragen. Jammer maar waar.

Oh ja... als we toch bezig zijn. In 't stukje over Goering staat de plaats Nuremberg ergens. Laten we daar dan Neurenberg van maken?
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

paulstolk schreef:Euh.. interessante discussie over de taalwetenschap. Maar ik denk dat de gemiddelde juf of meester van de basisschool geen streep zet onder al die dingen die jullie nu hebben aangedragen. Jammer maar waar.
Als we dat zouden doen kunnen we beter de schriftjes direct onderdompelen in de rode verf. Dat kijkt dan sneller na.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Natuurlijk ben ik groot voorstander van het gebruiken van correct Nederlands. Ook ik wil dat kinderen op de basisschool leren lezen en schrijven. Ik ben zelf docent op een middelbare school en kom de meest rare dingen tegen en zelfs ik maak nogal eens een fout. Gelukkig zijn er mensen die me daar op wijzen. Ik ben blij dat er bij "onze" website mensen zitten die er erg veel verstand van hebben.

Ik wilde alleen maar zeggen dat de gemiddelde juf of meester er niet meer verstand van heeft dan ik.

Oh ja... erg gelachen om het stukje van Bassie.
Dat is inderdaad triest. Kinderen nemen zulke fouten over. Toch kunnen de schrijvers of de mensen die verantwoordelijk zijn voor de tekst nooit tegen kritiek.
Zie mijn artikel:
http://www.proos.nl/~jo/bas1.htm
Maar is het eerlijk om Bassie aan te voeren als iemand die verstand zou moeten hebben van taal? Wat is die kerel trouwens zeer onaardig, om het maar eens netjes uit te drukken. Geen wonder dat ze helemaal uit elkaar zijn.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De taal is vaak zo slecht, dat we op de basisschool alleen de belangrijkste dingen aanstrepen. Door het helemaal onderstrepen van een schriftje leert het kind niets bij en krijgt het nog een minderwaardigheidscomplex ook. Waar ik dan helemaal van gruwel is die "Breezah"-taal die ze aan het ontwikkelen zijn. Ik neem aan dat ik dat niet hoef uit te leggen. Vre-se-lijk.

Ik heb 4 jaar Pabo achter de rug. Als je mij nu zou vragen aan welke medestudenten ik mijn eigen kind (heb geen kinderen hoor, maar even als voorbeeld) zou toevertrouwen... dan zijn er dat maar bar weinig!

Er zijn studenten die niet eens weten waar Amsterdam ligt en niet weten hoe de Belgische vlag eruit ziet! Dus ik begrijp je post volkomen!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie