Bezoek Fort Veldhuis

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zou ik doen jah! Is echt cool museum.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:Bevrijdingsdiorama

Afbeelding
Sorry dat ik het ga zeggen, maar vindt dit echt een waardeloze pop! Deze Canadees of Brit wat het ook voor mag stellen, draagt een heel mooie Nederlands na oorlogs uniform en koppel. Ook de helm is volgens mij overgeschilderd. :?
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

lol hoe zie je dat? Maar jah, het museum gaat ook over vliegtuigen ;) en ze willen al het naoorlogs weg hebben zeiden ze tegen me.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:lol hoe zie je dat? Maar jah, het museum gaat ook over vliegtuigen ;) en ze willen al het naoorlogs weg hebben zeiden ze tegen me.
Makkie, dat zie je aan de borstzakken. Die van een Canadees uniform zijn anders. Ook het knoopje wat je ziet is anders als het Canadese uniform. Ook de kleur van de stof rond het knoopje klopt niet met het oorlogse. En de kleur van het uniform komt ook al niet overeen met het Britse uniform.

In de koppel zitten volgens mij gaatjes. Dat was bij na oorlogse koppels zodat je, je uitrusting eraan kan hangen. Ook de kleur van de koppel klopt niet. En voor een geblacode koppel is de kleur te egaal.

Fiets heeft trouwens ook geen banden.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Hahaha met die banden en die diorama waren ze nog mee bezig.. maar naoorlogs is nooit goed nee.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Ziet er goed uit!
Is er nog veel over van het fort ? is het in goede staat?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Jah, het is in een redelijk goede staat, wel veel schade aan de muren af en toe (barsten enzo). Het fort is gemaakt in 1898, als onderdeel van de stelling van Amsterdam. Er zijn ook nog tekeningen op de muren bewaard gebleven! Erg leuk vind ik, ongeveer uit 1910.
Plaats reactie