Santa Fe Sand & Water festival te Roermond

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
-Sniper-
Lid
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

Marc 82 Recon schreef:Sniper het is een hobby dus wat betreft raak kunnen schieten is er niets waarbij men kan controleren of je bent geraakt... We kunnen moeilijk met scherpe munitie gaan vuren om er maar zeker van te zijn dat ze hun hits nemen.
dat was maar een geinje (en dat grapje hoorde je heel veel tijdens het over vliegen van dat vliegtuig)

Zoals maximus zegt witte tshirts zijn wel authentiek hoor. Maar meestal werden gewoon de groene tanktops gedragen aangezien wit tussen al dat wool enzo opvalt op een afstandje ;).
Zoals ik al eens heb aan gegeven heb ik geen verstand kleding ben vooral gek op de voertuigen

Wat betreft gewicht... Je mag niet vergeten dat de soldaten van WOII opgegroeid zijn in de jaren 20 en 30 en dit was niet bepaald een tijd waar men een overvloed had aan eten en dergelijke. Dus dit bepaalde ook hun gewicht. ze waren ook een stuk kleinder. Maar vergeet niet dat als je in originele kleding past er vroeger ook iemand in moest passen.
Ja ik kan ook zeggen in die tijd waaren de meeste soldaten ook en stuk jonger. En kleding wordt ook nagemaakt in andere maten

Wat betreft de na-oorlogse "willy's" dan zou dit een hotchkiss zijn waarschijnlijk. Ik heb geen problemen met het feit dat er hotchkiss jeeps gebruikt worden voor re-enactment die in een WOII jasje gegoten worden. Maar dan moet men er gewoon eerlijk over zijn dat het een hotchkiss is.
Ja klopt en hij was ook eerlijk daarover alleen die CJ3B vondt ik dus echt niet kunnen :!:

Maximus...
Kheb jullie groep gezien in Bussum en van uniform zag het er zeer goed uit dacht ik toch ;) Heb jullie eigenlijk alleen maar tijdens de battles gezien maar zag er goed uit van uniform...
Geen commentaar
Greetzzz -Sniper
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

nou mijn wool uniform en M43 pakje zijn volledig origineel en ik heb een huidig BMI van 27 en wat achter een komma
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie