Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het moet in of langs Heure zijn die bossen, Bastogne is veel te ver.
(wij zitten daar met de scouts dus das vrij moeilijk om dan in Bastogne te geraken)
~TrOoPeR U.S.~ schreef:kent iemand leuke musea's en makrten bezienwaardigheden in de ardennen over wo2?
Ben net terug van een weekje Ardennen, en kan je zeggen dat het Museum in La Gleize zeer zeker de moeite waard is.
Poteau is iets minder maar daar ligt dan ook de nadruk op voertuigen ipv alleen uniformen en dergelijke.
Verder heb je nog een museum in Elseborn en La Roche des Ardennes, wat allemaal in de beurt ligt.
Bois Jacqeus , is echt de moeite , het gevoel dat je krijgt als je er in staat is echt onbeschrijflijk , zeker in de winter als er sneeuw ligt , je krijgt er gewoon de rillingen over je lichaam ( en niet van de koude )
Als je Band of Brothers gezien hebt weet je dat in BOis Jacques ook Muck en Penkela zijn gedood door artillerie/mortiervuur. Dat Guarnerre en anderen gewond zijn geraakt.
Er is veel gebeurd in Bois Jacques. Ik ben er twee jaar geleden geweest en even later bekeek ik de extra DvD van Band of Brothers en toen zag ik Heffron en Guarnerre op de exact zelfde plek lopen. Bijzondere plek dus die Bo Jack woods
Ik had het wel over iemand die ik persoonlijk kende en heb ontmoet in Bastogne.
Met Guarnere en zo heb ik (jammer genoeg misschien) geen contact. En er waren nog andere Companies dan Easy.
Sheckler zat ik Charlie (dacht ik).
Die jongens hebben ook serieus afgezien, hoor!
Het wordt eens tijd dat die BoB gekte wat afneemt en men verder kijkt dan Easy.
Let wel; ik vind het een keigoede serie en die afwisseling met de getuigenissen is heel ontroerend, maar het is precies of Easy was de enige eenheid die de oorlog op z'n eentje won.
Daar heb ik het persoonlijk wel moeilijk mee, omdat er zoveel anderen waren die in vele gevallen de hoogste prijs betaalden om Duitsland op z'n knietjes te brengen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Hi, my name is Spencer and Kerman A. Sheckler is my great uncle. I live in Portland, Oregon in the United States and I'm just curious if anyone has any more information on Kerman. I would like to know what he did in WWII. Did anyone serve with him? Thanks in advance.