Londen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Tim Y.
Lid

Londen

Bericht door Tim Y. »

In Augustus ga ik op vakantie naar Londen, is eens wat anders dan zon, zee en strand. :) Ik heb me voorgenomen om naar de volgende musea te gaan: IWM Londen, IWM Duxford, American Air Museum (vooral voor de B-17 die hier staat), HMS Belfast, Churchill museum en de Cabinet War Rooms.

Mijn vraag is nu, zijn deze musea het waard om te bekijken, en zijn er nog andere interressante musea of bezienwaardigheden in en rond Londen?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
mark
Lid

Bericht door mark »

In Londen is veel te vinden. Cabinet warrooms zijn wel leuk maar ik was er gauw uitgekeken. HMS Belfast is interessant en een bezoek waard.
En elk legeronderdeel van t Britse leger heeft zo'n beetje zijn eigen museum in hun deel van t land. In the Tower of london is het Fusiliers museum, bij the household cavalry is ook een museum geloof ik, en er is een museum van het Guards regiment naast de kazerne bij t paleis, staat een pantserwagen voor dus makkelijk te herkennen. Het is ook erg leuk om de militairen te zien oefenen voor het wisselen van de wacht, je krijgt dan heerlijk geschreeuw te horen van een drill sergeant A la moeder wat is t heet.
Kwam ook toevallig het 'chindit' monument tegen langs de Theems (geen gebrek aan monumenten in Londen)
En t IWM is natuurlijk verplichte kost, ze hebben een interessant gedeelte over Special Forces vroeger en nu en toen ik er was een (tijdelijke) tentoonstelling over de holacaust
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Wie van jullie is hier trouwens al eens geweest, en heeft foto's van de bovenstaande musea?
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

ik ben bij duxford geweest kon er helaas maar 2 uurtjes rondlopen omdat ik met school was. maar het is zeker waard om daar heen te gaan! ik had ook het geluk toen ik er was dat er 3 spitfires en een corsair vlak voor mijn neus opstegen. maar wat ik al zei: dit museum is je geld wel waard. ik heb der ook nog paar fotos van dus als je er een paar wilt roept u maar.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

leuk om weten, ik ga vrijdag naar London terwijl ik in Beltring op de war and peace show verblijf :D
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

sander vw schreef:leuk om weten, ik ga vrijdag naar London terwijl ik in Beltring op de war and peace show verblijf :D
ik had er ook heengegaan maar ik ging op vakantie naar Spanje :(
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

ik heb der ook nog paar fotos van dus als je er een paar wilt roept u maar
Jazeker, foto's zijn altijd welkom. :)
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Tim, als je ook andere tijdsvlakken leuk vindt is dit nog een aanrader, het Army museum in Chelsea.

http://www.national-army-museum.ac.uk/
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ach ja, ik zie wel hoe het daar is. Morgen eerst naar Duxford, en naar mijn mening het hoogtepunt van de vakantie: Toegang tot de B-17 "Mary Alice". Ik zal na de vakantie (Na zondag dus.) wel een aantal foto's plaatsen.
onne
Lid

Bericht door onne »

Toen ik in Duxford was, waren ze een dakota aan het opknappen. Leuk om te zien allemaal. Hallen vol met vliegtuigen, prachtig!
GliderRider
Lid
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

National Army Museum is wel grappig, Erg uitgebreid ben er niet zo lang binnengeweest omdat ik nog een trein moest halen. Het Guardsmuseum in de buurt van buckingham palace is ook interessant.

Vergeet ook niet langs de Grote beelden van Montgomery, Alexander, en andere Britse bevelhebbers te wandelen op Whitehall (horse guards, Downingstreet 10) IWM London is erg mooi (en gratis), vorig jaar was de entree voor de cabinet warrooms ontzettend hoog. Ik dacht iets van 7.5 Pond.

Vergeet in het IWM zeker niet de trench-experience te bezoeken, misschien moet je even wachten maar het is het zeker waard.

In ieder geval veel plezier, er is in london genoeg te zien en niet alleen op militair gebied :D

Groeten Willem
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ben zonet terug, prachtige vakantie gehad. Ik heb genoeg bezocht, maar de dingen die met WOII te maken hebben waren: IWM Duxford, IWM London, HMS Belfast, Cabinet war rooms & Churchill Museum, Brittain At War Museum. De trip naar Duxford was veruit het vetste, 2 B-17's Mary Alice en Sally B. Ik heb zelfs wat kunnen regelen dat ik in de Mary Alice kon. Wat echt prachtig was :D :) . Daarnaast stonden er nog (heel)veel anderen interressante vliegtuigen. Wat ook mooi was, is dat het vliegveld zelf voor het grootste deel nog zo uitziet als toen. Bij dit vliegveld ligt dus ook het IWM museum met prachtige displays. :shock: Het IWM in London is ook wel mooi, met interressante objecten :lol: . Ik ben ook naar de Cabinet War Rooms geweest, wat zeer mooi onderhouden was, in het bijliggende Churchill Museum staan ook veel persoonlijke voorwerpen. Dan de HMS Belfast die ik aan iedereen kan aan bevelen die eens in London komt, alweer eens prachtige mannequins en displays :wink: . Een hele interressante tour met genoeg informatie, en genoeg te zien. Als laatste een bezoekje aan een minder bekend museum, het Brittain At War Museum, wat wel een paar interressante dingen bevat, en een prachtig mooi display van een straat in London waar een bom is ingeslagen. :shock: :D Ik zal binnenkortr de mooiste en interressantste foto's wel ier plaatsen, wat wel nog even kan duren want in totaal hebben we meer dan 2 GB aan foto's gemaakt en 2 volle bandjes aan film. :shock: :P
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Lt. Tim_NL schreef:Ben zonet terug, prachtige vakantie gehad. Ik heb genoeg bezocht, maar de dingen die met WOII te maken hebben waren: IWM Duxford, IWM London, HMS Belfast, Cabinet war rooms & Churchill Museum, Brittain At War Museum. De trip naar Duxford was veruit het vetste, 2 B-17's Mary Alice en Sally B. Ik heb zelfs wat kunnen regelen dat ik in de Mary Alice kon. Wat echt prachtig was :D :) . Daarnaast stonden er nog (heel)veel anderen interressante vliegtuigen. Wat ook mooi was, is dat het vliegveld zelf voor het grootste deel nog zo uitziet als toen. Bij dit vliegveld ligt dus ook het IWM museum met prachtige displays. :shock: Het IWM in London is ook wel mooi, met interressante objecten :lol: . Ik ben ook naar de Cabinet War Rooms geweest, wat zeer mooi onderhouden was, in het bijliggende Churchill Museum staan ook veel persoonlijke voorwerpen. Dan de HMS Belfast die ik aan iedereen kan aan bevelen die eens in London komt, alweer eens prachtige mannequins en displays :wink: . Een hele interressante tour met genoeg informatie, en genoeg te zien. Als laatste een bezoekje aan een minder bekend museum, het Brittain At War Museum, wat wel een paar interressante dingen bevat, en een prachtig mooi display van een straat in London waar een bom is ingeslagen. :shock: :D Ik zal binnenkortr de mooiste en interressantste foto's wel ier plaatsen, wat wel nog even kan duren want in totaal hebben we meer dan 2 GB aan foto's gemaakt en 2 volle bandjes aan film. :shock: :P
Klinkt heel moooi, ben benieuwd naar de foto`s :D
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Het heeft even geduurd maar hier een aantal foto's, meer zullen later volgen:

IWM London

De ingang:

Afbeelding

Montgomery's M3 Lee/Grant:

Afbeelding

Een Sherman:

Afbeelding

Een Jagdpanther:

Afbeelding

800mm "Schwere Gustav" patroon:

Afbeelding

De Mein kampf van (Ik dacht) Viktor Lutze:

Afbeelding

Het staart gedeelte van de ME109 van Rudolf Hess:

Afbeelding

Ik zal een volgende keer de foto's van Duxford plaatsten.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Hier de foto's van het IWM Duxford en de hangars op duxford.

Montgomery's wagen:

Afbeelding
  • Een Sherman:

Afbeelding

Hier de prachtige display's in Duxford:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de Avro Lancaster in een van de hangars:

Afbeelding

Volgende keer zal ik de foto's van het American Air museum plaatsen.
Plaats reactie