Betuws Oorlogsmuseum, Heteren.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35

Betuws Oorlogsmuseum, Heteren.

Bericht door GliderRider »

Ik ben hier gisteren ook eens langs gereden en met de routeplanner die ik op de PC uitgeprint had was het goed te vinden. Alleen zou je op het eerste gezicht niet zeggen dat het om een oorlogsmuseum gaat.

Toen we aanbelden werden we onthaald door een zeer vriendelijke man die de eigenaar van het museum bleek te zijn. We hebben een persoonlijke rondleiding gehad en ruim 2 uur ademloos staan luisteren naar de verhalen die de voorwerpen in het museum echt tot leven brachten.

Het museum beschikt over een schitterende collectie poppen van alle strijdende partijen in de betuwe. Naar mijn mening is het een zeer nette en goed onderhouden collectie die gelijk staat aan iets wat je in het imperial war museum zou kunnen aantreffen. Als je in de buurt bent en het is open zou ik zeker een keertje langs gaan.

Het is echt de moeite waard!

http://www.betuwsoorlogsmuseum.nl/
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Michiel M. »

Ziet er idd erg mooi uit! En ze hebben een pool! Dat zie je ook niet echt vaak!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

101st Michiel schreef:Ziet er idd erg mooi uit! En ze hebben een pool! Dat zie je ook niet echt vaak!
Kleine correctie. Hij heeft 2 Polen! :lol: Ik kom zelf al 7 jaar bij de eigenaar van dit museum over de vloer.

Het is zeker de moeite waard om dit museum een bezoek te brengen. Ik sta zelf ook ierdere keer weer met grote ogen te kijken naar zijn collectie.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Michiel M. »

Nico Roelofs schreef:
101st Michiel schreef:Ziet er idd erg mooi uit! En ze hebben een pool! Dat zie je ook niet echt vaak!
Kleine correctie. Hij heeft 2 Polen! :lol:
Dan ga ik er zeker een keer kijken! :D
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

101st Michiel schreef:
Nico Roelofs schreef:
101st Michiel schreef:Ziet er idd erg mooi uit! En ze hebben een pool! Dat zie je ook niet echt vaak!
Kleine correctie. Hij heeft 2 Polen! :lol:
Dan ga ik er zeker een keer kijken! :D
Raad ik je erg aan om een keer te doen. Je moet moet niet de omvang van een Airborne museum verwachten of van een museum 40-45. Dit is gewoon gemaakt in een grote garage. Maar hier staat echt een super collectie bij elkaar. Kijk wel even op de site voor de openings tijden. Want hij is niet iedere geopend. :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik ben ook wel benieuwd, breng er binnekort ook even een bezoekje aan :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten