Hurtgenwald Battle Tour,

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik zocht gewoon maar heel even was vooral voor de monumenten etc wezen kijken. En ik hoef die discussie over die explosieven, niet weer te horen... de kans is groot dat je jezelf opblaast? Ja, tuurlijk, als een heel groot gebied van dat bos geruimd is.. ik ken mensen die zoeken er al jaren, en die vinden vrijwel nooit van dat soort spul. .30-06 daarintegen, dat ligt er heel veel.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Nou, wat wij er hebben gevonden vorige maand is anders veel anders dan wat .30-06 en dat direct naast een parkeerplaats. Overigens heb ik dit ook al mee gemaakt in het reichswald.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mmmm, het blijft idd gevaarlijk zoals Roel ook zegt, maar waar ik meestal zoek, maak ik dit niet vaak mee....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

helaas is het verboden en daar zijn al de na bestaande van de soldaten die daar gesneuvelt zijn nog steeds en voor altijd vrees ik de dupe van !

niels
pionier
Lid

Bericht door pionier »

killingspree schreef:helaas is het verboden en daar zijn al de na bestaande van de soldaten die daar gesneuvelt zijn nog steeds en voor altijd vrees ik de dupe van !

niels
In nederland heb je de kans dat je een soldaat opgraaft ook. Tevens (maar dat is mijn mening) zou ik als ik in die tijd in dat bos was gesneuveld een eerbiedige begrafenis willen.

En dan nog alle soldaten die nie tmeer te vinden zijn. Geloof maar hoe gelukkig de nabestaanden zullen zijn als je hun id tag vind.
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

ja als het maar iets is wat er op duid dat de na bestaande een plaatje hebben gevonden kan voor vele mensen een heel pijnlijk hoofdstuk afsluiten !

het weten dat het zo is is nog altijd beter dan het denken dat het zo is !
waffen2
Lid

Bericht door waffen2 »

Hi Willem, het stuk tussen Vossenack en Schmidt ( Kall Trail ) is slechts een klein gedeelte van het Hurtgenwald. Maar hier is hard gevochten.

Je kunt het beste contact opnemen met Herr Schultz. Hij kan je rondleiden. Je kunt het beste op een zondag gaan. Dan is ook het Museum in Vossenack open.

Klaus R. Schulz
Brühler Weg 30
D-40667 Meerbusch
Germany
E-mail: Dkaeres2@aol.com
Phone/fax: 011-49-2132-3191

Kan iemand me zeggen waar het ongeveer ligt? Ik wil het wel eens bezoeken.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik geloof zo'n 15 km onder Monchau, Aachen etc.
waffen2
Lid

Bericht door waffen2 »

Ok merci :lol:
monco76
Lid

Bericht door monco76 »

pionier schreef:Nou, wat wij er hebben gevonden vorige maand is anders veel anders dan wat .30-06 en dat direct naast een parkeerplaats. Overigens heb ik dit ook al mee gemaakt in het reichswald.
toevallig de parkeerplaats bij Simonskall? daar heb ik laatst nog een aardig grote mortier gevonden.
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Was vanmiddag in Aken en ben toen gelijk maar effe doorgereden naar het Hürtgenwald. Ligt vlakbij, tussen Aken en Monschau. Had geen kaart bij me dus dat was nog effe zoeken. Maar wist ongeveer wel waar ik moest zijn. Had ik deze topic eerder gelezen dan had ik gezien dat het museum in Vossenack alleen maar op zondag open is. Dus stond ik voor een gesloten deur. :cry: Ben toen nog effe naar Schmidt gereden. Dit is een mooi stukje rijden. Een tip voor mensen die van haarspeldbochten houden. Daarna ben ik terug gereden naar Vossenack en toen de begraafplaats tussen Vossenack en Hürtgen bezocht. Zo te zien is dit een andere begraafplaats dan waar Roel en Niels geweest zijn. Om een lang verhaal kort te maken: ik moet nog een keertje terug, maar dan wel voorbereid.

Afbeelding
Afbeelding

P.s. bij deze begraafplaats stond een bord en hierop stond vermeldt dat er ongeveer 55.000 GI's gesneuveld zijn in het Hürtgenwald. Dit zou gelijkstaan aan het aantal GI's die gesneuveld zijn in de gehele Vietnamoorlog die 10 jaar geduurd heeft.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat zijn er een hoop! Er dan is dan veel minder aandacht voor dan voor de Vietnam soldaten. Maar dat zie je steeds terug natuurlijk in de verschillende doorlogen.

Op de foto kan ik het niet zo goed zien, maar zijn alle stenen hetzelfde op zit er verschil in?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Hallo Yppy

Was vergeten erbij te vermelden dat hier om een duits oorlogskerkhof gaat. De stenen hier zijn allemaal hetzelfde en er liggen meerdere soldaten begraven in een graf. Ben alleen even vergeten hoeveel er hier begraven liggen.
De foto's heb ik gemaakt met mijn mobiel.
Kon het daarna niet laten om op de terugweg nog even langs Margraten te rijden. Ligt redelijk in de buurt.
Afbeelding
IlBuonoakaMonco
Lid
Lid

Bericht door IlBuonoakaMonco »

ik was er gisteren nog even, ik heb o.a. de Buhlert bezocht.
helaas niet alle bunkers kunnen vinden maar ik ga binnenkort nog even terug.

ik ben wel nog over een hert gestruikeld, bij wijze van spreken.
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ik wil er zeker binnenkort ook heen...maar die meneer die rondleidingen geeft, is dus een Duitse veteraan? Doet hij dit belangenloos zonder betaling! :shock:

Sbas
Plaats reactie