Leopold III in de schoolboeken
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Jeeper704 schreef:Weet ik wel, wou zien of jullie wakker waren.johan willaert schreef:Die was geen Koning en daarbij het was Prins Karel!!Jeeper704 schreef:Om echt correct te zijn, zit er ook nog Prins-Regent Jan tussen Leopold III en Boudewijn I.
Karel was regent tijdens de regeerperiode van Leopold III. Hij was afwezig, maar nog altijd Koning!!
Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden...
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
Ben ik weer 
Ik vind het om te beginnen onverantwoord, om als uitgeverij - ook al is het als "humor" bedoelt - zoiets in een handboek te plaatsen voor studenten van eender welke nationaliteit. Dit is namelijk meer dan "een grap maken". Dit is grofweg een koning notabene beschuldigen van moord (he killed his wife). Dat gecombineerd met -tig onwaarheden, hebben mijn bloed als het ware laten koken.
Nu weet ik verder niet wat ermee kan gedaan worden. Een brief sturen naar de uitgeverij zowiezo, maarja, zij zijn niet de auteurs van het stukje tekst. Kan iemand dit even toe lichten? Het hoe en wat, want ik ben niet bepaald van plan om het hierbij te laten.

Ik vind het om te beginnen onverantwoord, om als uitgeverij - ook al is het als "humor" bedoelt - zoiets in een handboek te plaatsen voor studenten van eender welke nationaliteit. Dit is namelijk meer dan "een grap maken". Dit is grofweg een koning notabene beschuldigen van moord (he killed his wife). Dat gecombineerd met -tig onwaarheden, hebben mijn bloed als het ware laten koken.
Nu weet ik verder niet wat ermee kan gedaan worden. Een brief sturen naar de uitgeverij zowiezo, maarja, zij zijn niet de auteurs van het stukje tekst. Kan iemand dit even toe lichten? Het hoe en wat, want ik ben niet bepaald van plan om het hierbij te laten.
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Gids fort Eben-Emael
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Je verspilt gewoon je tijd en energie als je denkt dat de uitgeverij het boek zou aanpassen...
Je kan beter de school vragen het boek niet te gebruiken... en dan nog....
Wanneer je in de Engelse les aan het desbetreffende hoofdstuk komt, akn je de leraar en de rest van de klas erop wijzen en hen vragen wat ze ervan denken.... Wanneer dit alles in het Engels kan gebeuren heb je zowel een leerrijke Engelse discussie als een extra les geschiedenis...!
Veel succes,
Johan
Je kan beter de school vragen het boek niet te gebruiken... en dan nog....
Wanneer je in de Engelse les aan het desbetreffende hoofdstuk komt, akn je de leraar en de rest van de klas erop wijzen en hen vragen wat ze ervan denken.... Wanneer dit alles in het Engels kan gebeuren heb je zowel een leerrijke Engelse discussie als een extra les geschiedenis...!
Veel succes,
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
Hoe zal ik het stellen... het interesseert mijn mede-klasgenoten geen **** (vul zelf maar in). Dus waarschijnlijk neem ik me de moeite niet om dit in de klas te vermelden, aangezien ik dan meteen dingen à la "freak" naar mijn hoofd gegooid krijgjohan willaert schreef:Wanneer dit alles in het Engels kan gebeuren heb je zowel een leerrijke Engelse discussie als een extra les geschiedenis...!

Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Gids fort Eben-Emael
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
apart naar de leraar en/of leidinggevenden van jouw school gaan. dankzij zulke teksten wordt de geschiedenis misvormd!Bart Geraerts schreef:Hoe zal ik het stellen... het interesseert mijn mede-klasgenoten geen **** (vul zelf maar in). Dus waarschijnlijk neem ik me de moeite niet om dit in de klas te vermelden, aangezien ik dan meteen dingen à la "freak" naar mijn hoofd gegooid krijgjohan willaert schreef:Wanneer dit alles in het Engels kan gebeuren heb je zowel een leerrijke Engelse discussie als een extra les geschiedenis...!
Ik heb er geen kracht meer voor
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Re: Leopold III in de schoolboeken
Dat is smaad aan de koning!Bart Geraerts schreef:Leopold III killed his first wife in a car crash, offended his Catholic subjects by remarrying, led the Belgian army to disaster at the start of World War Two (nearly destroying the British and French forces in the proces) and then spent the rest of the war with Hitler while his people suffered at home.
Bron: Textbook TAKEAWAY Part Two - Uitgeverij Van In
Jullie opvattingen?