Veteranen
- lexiebabe
- Lid
Kijk, zo kom ik eindelijk ergens...
Dit is wel de goede poep! Ik ken deze publicatie wel, maar niet integraal! Helaas bevat het wel enkele foutjes, maar vooruit. Het Gerechtshof in Amsterdam heeft vrij snel na de oorlog onderzoek gedaan naar het NSKK, maar trok soms vreemde conclusies. Zo dacht men dat er geen rangen (!) binnen het NSKK waren. Ook als het gaat om aantallen Nederlanders loopt het een beetje vreemd.
Toch erg goed! YPPY, bedankt!!!
Alex
http://www.lexiebabe.tk
Toch erg goed! YPPY, bedankt!!!
Alex
http://www.lexiebabe.tk
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- LHek
- Lid
- Contacteer:
probeer het mss eens hier voor meer adressen voor informatie: http://www.feldgrau.com/contacts.html
Via iemand die werkt in het Bevrijdende Vleugels museum kan ik mss in contact komen met dé Harry Kinnard (commandant van het 1st Bn. 501 PIR, 101st Ab. Div. en later in Vietnam bevelhebber van de 1st Cavalry Division)
Via iemand die werkt in het Bevrijdende Vleugels museum kan ik mss in contact komen met dé Harry Kinnard (commandant van het 1st Bn. 501 PIR, 101st Ab. Div. en later in Vietnam bevelhebber van de 1st Cavalry Division)
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
-
- Lid
- LHek
- Lid
- Contacteer:
Ja, ik heb adressen zat maar je snapt natuurlijk wel dat ik niet zomaar hun adressen weggeef aan totale onbekenden.
Ik ben in contact gekomen met veteranen via het internet, de webmaster van een site maakte een uitzondering voor mij. Toen hadden we nog een tijdje gemaild en mocht ik mee naar een Market Garden Veterans reunie en daar heb ik er ook weer wat ontmoet.
Ik ben in contact gekomen met veteranen via het internet, de webmaster van een site maakte een uitzondering voor mij. Toen hadden we nog een tijdje gemaild en mocht ik mee naar een Market Garden Veterans reunie en daar heb ik er ook weer wat ontmoet.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Ik heb een mail naar de makers van Canvas gestuurd met de vraag waarom dat ze de afleveringen van de Wilde niet meer uitzenden, en kreeg als antwoord..
We maken nu Histories over dezelfde onderwerpen. De genoemde programma's van
de Wilde zijn heel erg gedateerd, traag en met veel te weinig beeldmateriaal
voor deze visuele tijd.
Hartelijk,
We maken nu Histories over dezelfde onderwerpen. De genoemde programma's van
de Wilde zijn heel erg gedateerd, traag en met veel te weinig beeldmateriaal
voor deze visuele tijd.
Hartelijk,
- Peter M
- Lid
Ik heb vandaag een verzetsman ontmoet. Hij was de zoon van de commandant van de Nationale Koningsgezinde beweging van Ekeren (Noord-Antwerpen). Tijdens de oorlog werkte hij vooral als estafette en bij de bevrijding werkte hij als MP bij de canadezen. Opzich niet zo uitzonderlijk, ware het niet dat hij levend uit de Rex-bioscoop in Antwerpen is gekomen toen er een V2 op insloeg op 16 december 1944!
Ik ben voor het moment al zijn documentatie aan het inzien, incl. 4 armbanden van de NKB
Ik ben voor het moment al zijn documentatie aan het inzien, incl. 4 armbanden van de NKB
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
En aan al diegenen met haatgevoelens tegenover Oostfronters, een citaat van die verzetsman: "Ik heb veel respect voor de Oostfronters, 't waren idealisten zoals wij. Zij gedroegen zich aan het oostfront beter (als ik mag geloven wat er geschreven wordt) dan velen van ons zich hier gedroegen. Maar waar ik geen respect voor kan opbrengen zijn die Vlaamse SS'ers die tijdens de bevrijding op hun landgenoten zijn beginnen schieten! (verwijzend naar een incident in Kapellen ten noorden van Antwerpen)"
- Stijn
- Lid