Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gesloten
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ken je mensen uit de oorlog dan?

Logische vraag na je post eigenlijk :)
Timo Worst
Lid

Bericht door Timo Worst »

Ik heb goed contact met een aantal veteranen van de SS AA 1, schw. SS 501, SS NA 1 een voormalig Leibstandarte stafofficier en de familie van een inmiddels overleden Leibstandarte officier. Daarnaast had ik enkele malen contact met een aantal veteranen van de Amerikaanse 3rd Armoured Division en met enkele andere Leibstandarte veteranen. Dit in verband met mijn onderzoek naar de gevechten rond Stavelot tijdens het Ardennen Offiensief.
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

En in Juni is het zover (over ong. 2 weken), dan ga ik een 501st PIR, 101st Ab Div veteraan ontmoeten die oa in mijn woonplaats heeft gevochten tijdens operatie Market Garden. :D Ik had hem eens ge-emaild over zijn gevechtservaringen in mijn streek en sindsdien bleven we in contact, nu al een jaar en 2 maanden. We gaan dan de voormalige slagvelden bezoeken en warschijnlijk ook een evenement. De 6e juni is ie in Normandie en dan gaat ie op 79ste (!) nog een parachute sprong maken. Op mijn site kun je een interview met hem lezen onder '101st Airborne Division' en dan 'Interview met Carl Beck H/501'
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Roel R. schreef:Ken je mensen uit de oorlog dan?

Logische vraag na je post eigenlijk :)
Jah mijn Opa s en Oma's
de broers en zussen daar van ect
Starting up again
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Heb een week geleden weer wat gehoord van de Nederlandsche SS veteraan waar ik tot December een zeer goed contact mee gehad heb, hij is rond Kerst '03 in coma geraakt, en ik hoorde een week geleden weer iets van hem...
Timo Worst
Lid

Euh, Bjorn. Ik bedoel het niet lullig hoor, maar wellicht kun je de naam Churchill correct spellen?
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Timo Worst schreef:Euh, Bjorn. Ik bedoel het niet lullig hoor, maar wellicht kun je de naam Churchill correct spellen?
Hij doelt je signature. Bjorn
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Ik heb ook contact met een aantal veteranen in "The States".
Heel soms met Frank Dorsey, 225 AAA (Anti-Aircract-Atillery)
En sinds kort heb ik intensief contact met Russel Weiskircher, in de oorlog heeft hij onder andere de bevrijding van Dachau meegemaakt.
En nog een paar veteranen. Vind het heel interessant om met deze mensen te corresponderen!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

zou ook wel willen corresponderen met een veteraan maar je komt moeilijk aan een adres :(
wel logisch natuurlijk.
Timo Worst
Lid

robin.h schreef:Niet echt contact maar ik mail soms wel eens met een veteraan van de old hickory divisie.

Robin.
Robin, kun je mij zeggen in welk onderdeel van de 30th ID hij vocht en of hij er in de Ardennen bij was?

mvg,
Timo
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb hem eens 2 of 3 keer gemaild over info van een andere soldaat van de old hickory divisie,maar over die veteraan naar waar ik naar toe heb gemaild weet ik niet veel van.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Skylighter schreef:Heel soms met Frank Dorsey, 225 AAA (Anti-Aircract-Atillery)
Hefet die man de hele oorlog in die eenheid gediend? Of ook in een andere luchtafweereenheid?

Ik zoek namelijk nog altijd veteranen die onderdeel hebben uitgemaakt van Antwerp X.
Timo Worst
Lid

...
Laatst gewijzigd door Timo Worst op 18 jun 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Timo Worst
Lid

...
Laatst gewijzigd door Timo Worst op 18 jun 2004, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Een vergeten stuk Tweede Wereldoorlog :)

http://www.wo2.nl -> 'wereldoorlog' -> 'Gevechten & operaties' -> 'V-Bommen op Antwerpen'
Gesloten