Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb goed contact met een aantal veteranen van de SS AA 1, schw. SS 501, SS NA 1 een voormalig Leibstandarte stafofficier en de familie van een inmiddels overleden Leibstandarte officier. Daarnaast had ik enkele malen contact met een aantal veteranen van de Amerikaanse 3rd Armoured Division en met enkele andere Leibstandarte veteranen. Dit in verband met mijn onderzoek naar de gevechten rond Stavelot tijdens het Ardennen Offiensief.
En in Juni is het zover (over ong. 2 weken), dan ga ik een 501st PIR, 101st Ab Div veteraan ontmoeten die oa in mijn woonplaats heeft gevochten tijdens operatie Market Garden. Ik had hem eens ge-emaild over zijn gevechtservaringen in mijn streek en sindsdien bleven we in contact, nu al een jaar en 2 maanden. We gaan dan de voormalige slagvelden bezoeken en warschijnlijk ook een evenement. De 6e juni is ie in Normandie en dan gaat ie op 79ste (!) nog een parachute sprong maken. Op mijn site kun je een interview met hem lezen onder '101st Airborne Division' en dan 'Interview met Carl Beck H/501'
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Heb een week geleden weer wat gehoord van de Nederlandsche SS veteraan waar ik tot December een zeer goed contact mee gehad heb, hij is rond Kerst '03 in coma geraakt, en ik hoorde een week geleden weer iets van hem...
Ik heb ook contact met een aantal veteranen in "The States".
Heel soms met Frank Dorsey, 225 AAA (Anti-Aircract-Atillery)
En sinds kort heb ik intensief contact met Russel Weiskircher, in de oorlog heeft hij onder andere de bevrijding van Dachau meegemaakt.
En nog een paar veteranen. Vind het heel interessant om met deze mensen te corresponderen!
Ik heb hem eens 2 of 3 keer gemaild over info van een andere soldaat van de old hickory divisie,maar over die veteraan naar waar ik naar toe heb gemaild weet ik niet veel van.