Veteranen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gesloten
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

LHek schreef:En in Juni is het zover (over ong. 2 weken), dan ga ik een 501st PIR, 101st Ab Div veteraan ontmoeten die oa in mijn woonplaats heeft gevochten tijdens operatie Market Garden. :D Ik had hem eens ge-emaild over zijn gevechtservaringen in mijn streek en sindsdien bleven we in contact, nu al een jaar en 2 maanden. We gaan dan de voormalige slagvelden bezoeken en warschijnlijk ook een evenement. De 6e juni is ie in Normandie en dan gaat ie op 79ste (!) nog een parachute sprong maken. Op mijn site kun je een interview met hem lezen onder '101st Airborne Division' en dan 'Interview met Carl Beck H/501'
Ik heb net een telefoontje gekregen van het Airborne Comité Eerde en de man zelf, morgen ga ik hem ontmoeten! :o
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ohh gaaf!!!!!!
succes alvast dan!
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dank je, ik zal het jullie laten weten hoe het was!
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

doe dat! veel plezier, en succes!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

LHek, veel plezier! :) Succes!
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Het was fantastisch :D
Eerst gingen we naar Eerde, en plaatsje waar hij heeft gevochten. In de molen daar maakten we kennis en vertelde hij wat over een paar ervaringen tijdens operatie Market Garden. Tijdens de landing raakte hij zijn helm kwijt en kreeg hij snel maar een Nederlandse helm onder een gevecht :)
In de molen heb ik ook een Fallshirmjäger helm vastgehouden met een stuk Amerikaanse parachute erop als camouflage. Die kerel waar de helm van was wou dus nog wat parachute pakken en toen werd hij in zijn mond geschoten, het plekje waar de kogel door de helm ging zie je nog steeds. Ook een mooie gecamoufleerde M28 helm gezien.
Toen zijn we met de auto gereden langs de route die hij in september 1944 aflegde. Bij belangrijke punten stopten we en vertelde Carl een mooi verhaal :) We zijn ook langs ons huis gegaan, gelukkig had ik mijn kamer net opgeruimd! Toch weer leuke complimenten gekregen en hem 2 briefjes laten tekenen, eentje voor mijn verzameling, eentje voor die van een vriend. Een geslaagde dag dus en ik kijk al weer vooruit naar september!
AlexJJ
Lid

Bericht door AlexJJ »

Zeer interesante dag dus!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Deel zijn verhalen met ons!

Lijkt me een erg leuke dag geworden!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Oké, een verhaaltje dan maar :)
Tijdens de aanval op Schijndel was het pikkedonker, je zag geen hand voor ogen. Beide partijen schoten met lichtkogels. LTC Ewell stond toen weidbeens ietswat laag op de grond. Hij was sloom in alles, in praten en zelfs in gevechten. En toen zei Ewell tegen Carl: ''If I'm standing like this, you should be in a hole. (hiermee bedoelde hij eigenlijk shuttersputjes) And if you're in a hole, you should be dead!
En in het gehucht waar ik soms met mijn metaaldetecor zoek (zonder al te veel mooie vondsten :|) blijken de zolders te barsten van het airborne spul. De man die ons rond leidde had zelfs 3 pachuteharnassen gekregen!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

gaaf hoor LHek!! Echt tof om met zo'n man te praten en het slagveld te bezoeken waar hij gevochten heeft!
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Leuk, interessant, en leerzaam! :)
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Sorry hoor, ik ben een beetje laat met bedanken. Maar bij deze bedankt voor het terugvinden van een zeer belangerijke link! Niet op zijn plaats in dit gedeelte, maar ik meld het toch even: het artikel over Nederlanders bij het NSKK is af. Mail maar als je een exemplaar wil hebben. (En dat geld ook voor jou Roel :) !)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Alex, gefeliciteerd. Ik ben je helemaal vergeten. Zoek je nog foto's en dergelijke? Heb je wat ik je toen schreef over Kraft Durch Fraude ;) nog in je artikel gekregen?

Ik heb nog steeds geen mooie foto kunnen vinden van de Kaiser en een auto :(
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Roel, geeft niks. Je staat nog steeds in mijn dankwoord in mijn boek (dat nog steeds niet af is :cry: ). Als je wil, kan ik je wel het artikel mailen, mail mij dan ff, ik heb jou e-mailadres, helaas, niet meer... :oops: Hoewel ik je heus niet vergeten ben! Maar je heb vast hetzelfde als ik: druk, prioriteiten stellen, enz...

Leuk je weer te zien!

Groet,

Alex
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

lexiebabe schreef:Roel, geeft niks. Je staat nog steeds in mijn dankwoord in mijn boek (dat nog steeds niet af is :cry: ). Als je wil, kan ik je wel het artikel mailen, mail mij dan ff, ik heb jou e-mailadres, helaas, niet meer... :oops: Hoewel ik je heus niet vergeten ben! Maar je heb vast hetzelfde als ik: druk, prioriteiten stellen, enz...

Leuk je weer te zien!

Groet,

Alex
Zoek je nog een mooie Hierl foto ? :D
Gesloten