scheld namen voor Britten, Amerikanen en andere.
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
De Britten noemde de Duitsers ook Hun(s)
Zoals de R.A.F. piloten tijdens de Blitz te horen kregen, "Beware of the Hun in the sun"!!
Vertaald pas op je achterwerk voor je neergeknald wordt.
Tja en de Duitsers zeiden volgens mij ook Englander.....??
Cain
Zoals de R.A.F. piloten tijdens de Blitz te horen kregen, "Beware of the Hun in the sun"!!
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- Mike Hazeleger
- Lid
Ja maar Englander is gewoon een Engelsman in het Duits... en ook werden ze; de Fritzen genoemd door de Russen e.d. maar dat zijn niet echt scheldnamen... dacht ik zo:roll:Maj.Cain schreef:De Britten noemde de Duitsers ook Hun(s)
Cain
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Jazeker... of Russki's of Panje.Nick schreef:Volgens mij hadden de Duitsers ook nog: "Die Rote", scheldnaam voor de Russen.
- Yank(ee)- amerikanen
- Käsekopf - Nederlanders
- Katzelmacher, Katzenfresser, Itaka, Spaghettifresser en Makkaronifresser - Italianen
- Franzaken, Franzmann en Froschfresser - Fransen
- Welschen of Welsche Hunden - Italianen/Fransen
- Polack(e[n]) - Polen
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Amerikanen noemden de Engelsen toch ook Limey's, volgens mij afgeleid van lime, limoen of zo denk ik
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
"Beware for the Hun in the sun".
Het was inderdaad een gezegde bij de Britse jachtpiloten. Men bedoelde echter niet "let op je staart", maar hou de zon in het oog.
Iedere jachtpiloot zal, als hij de kans heeft, aanvallen met de zon in de rug zodat de tegenstander verblindt is door het zonlicht als hij zijn kant uit kijkt.
De Duitsers dreven dit zelfs zover dat ze de neuzen van hun vliegtuigen geel verfden om minder op te vallen als ze met de zon in de rug een aanval uitvoerden. Ze noemden mekaar in de lucht ook Gelbe 6 of Gelbe 7.
Leo
Het was inderdaad een gezegde bij de Britse jachtpiloten. Men bedoelde echter niet "let op je staart", maar hou de zon in het oog.
Iedere jachtpiloot zal, als hij de kans heeft, aanvallen met de zon in de rug zodat de tegenstander verblindt is door het zonlicht als hij zijn kant uit kijkt.
De Duitsers dreven dit zelfs zover dat ze de neuzen van hun vliegtuigen geel verfden om minder op te vallen als ze met de zon in de rug een aanval uitvoerden. Ze noemden mekaar in de lucht ook Gelbe 6 of Gelbe 7.
Leo
-
- Lid
Bij Call of Duty 2 worden ook scheldwoorden gebruikt en maakt de sfeer in het spel bijzonder realistisch.
Zo roepen de Duitsers met hoge stem "Communisten!" , Communistische Schwein" "Ruski's" in de Russische campagne.
En behalve schelden provoceren ze elkaar ook. Amerikanen roepen: "Hey Fritz, your sister says hi! " En "Do you think Hitler cares about you? He doesn't give a rat's ass about you! "
En de Duitsers: "Hier ein Geschank der Deutschen Armee!" En je krijgt een granaat op je ei.
Geweldig spel!
Zeker een aanrader.
Zo roepen de Duitsers met hoge stem "Communisten!" , Communistische Schwein" "Ruski's" in de Russische campagne.
En behalve schelden provoceren ze elkaar ook. Amerikanen roepen: "Hey Fritz, your sister says hi! " En "Do you think Hitler cares about you? He doesn't give a rat's ass about you! "
En de Duitsers: "Hier ein Geschank der Deutschen Armee!" En je krijgt een granaat op je ei.
Geweldig spel!

- Narcolepticus
- Lid
- Mike.H
- Lid
yeah... ook meer bijnaamNarcolepticus schreef:Scheldnaam is het niet echt, maar de Australiers werden toch Aussies genoemd?

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Veltro
- Lid
Beste LEO, de kleuren van de neuzen van Duitse vliegtuigen, waren die niet gewoon gekoppeld aan de kleuren van het operatiegebied? In Afrika had men bijvoorbeeld witte neuzen en een witte band om de romp, zo waren er ook rode neuzen en rode banden, groene, en gele, allen gekoppeld aan een strijdtoneel (Oost, Noord, West front) Volgens mij had dit niets met de zon te maken.
Wat betreft Gelbe 6 etc, er waren ook Weise 8 etc.
Veltro
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Mike.H
- Lid
zou leuk zijn als je in Rusland in de winter met een gele neus zou vliegen... valt ook best wel op eigelijk... volgens mij heb je wel gelijk Veltro...Veltro schreef:Beste LEO, de kleuren van de neuzen van Duitse vliegtuigen, waren die niet gewoon gekoppeld aan de kleuren van het operatiegebied? In Afrika had men bijvoorbeeld witte neuzen en een witte band om de romp, zo waren er ook rode neuzen en rode banden, groene, en gele, allen gekoppeld aan een strijdtoneel (Oost, Noord, West front) Volgens mij had dit niets met de zon te maken.
Veltro
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer: