contact tussen amerikanen / duitsers?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

ik denk dat je in de war bent met de 2e foto waar erg veel krassen te zien zijn en de eerste foto waar op de kaart die deze personen aan het bekijken zijn strepen te zien zijn
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Alex, dit zijn echt geen krassen op het negatief hoor? Dat is gewoon de censuur en die was heel normaal bij alle betrokken partijen in WO2...

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

:oops: Sorry! Nu viel me de kaart pas op... Ik had alleen goed naar de tweede foto gekeken...

Alex
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Proxy^
Lid

Bericht door Proxy^ »

Vroeger had de Duitsers wel Contactapparaat ENIGMA als ik goed heb., maar dat was alleen voor Duitsers.. maar Engelsen en Amerikanen hadden dat Enigma Code toch gekraakt? de poolse mensen al in 1939 en de Engelsen in 1941 ofzo al ? misschien waren ze aan het afluisteren ofzo ?
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

eigenlijk bedoelde ik dat contact niet.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Proxy^
Lid

Bericht door Proxy^ »

Owh..:P heb er nog niet veel verstand van :D ;)
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Misschien iets van officieren etiquette...... Zoals ook de scene in de laatste aflevering van bob waar de kolonel zich aan Winters overgeeft, mag hij zijn luger ook houden, wellicht kun je het ook in die hoek zoeken
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

In '45, als een Duits regiment zich overgaf aan de Amerikanen, mochten de officieren een handwapen bij zich dragen, en 25(!) soldaten mochten een K98 met 32 patronen, zodat de officieren toch nog een beetje controle konden houden over hun manschappen.
Deas Gu Cath
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Volgens mij was het ook een vriendelijk verhoor, Duitse hoge officieren beschouwden zichzelf toch als heren. Dan ga je dus liever spreken met iemand van je eigen rang dan met bv. een sergeant.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie