Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Even een voorbeeld van een onjuiste Duitse claim, die ik uit een ander bericht van je heb gehaald.
Deze claim klopt niet, want JG-77 haalde tijdens dat gevecht boven de kop van noord holland geen enkele D.XXI neer. dus het Duitse systeem van bevestigde claims is zeker niet waterdicht!
Mike.H schreef:En nu kan je wel zeggen dat het een slechte militair was -en daar ben ik het wel met je eens- maar dat was niet de vraag Smile
misschien was het niet je vraag, maar het is wel een belangrijk aspect wat je niet mag uitsluiten in een vergelijking als deze. vooral bij jagereenheden was het van het grootste belang dat een piloot ook een goed militair was. zonder discipline in het luchtgevecht kon een piloot en met zichzelf zijn hele eenheid in gevaar brengen.
Tuurlijk is dat zo. als je dat mee zou rekenen zou ik eerder voor een Finse piloot gaan als Wind ofzo.
En wat die claim betreft dat weet ik niet ik geloof je wel hoor daar niet van, maar dat moeten ze toch ook gewoon uitzoeken. wel raar dat je dan alsnog een claim krijgt.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mensen nooit gehoord van de Duitse piloot Hans-Ulrich Rudel, zeker een van de beste piloten ooit!
Als enigste Duitse militair beloond met "het ijzeren kruis met gouden eikenbladen, zwaarden en diamanten".
Zie verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans-Ulrich_Rudel
BenBoy schreef:Mensen nooit gehoord van de Duitse piloot Hans-Ulrich Rudel, zeker een van de beste piloten ooit!
Als enigste Duitse militair beloond met "het ijzeren kruis met gouden eikenbladen, zwaarden en diamanten".
Zie verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans-Ulrich_Rudel
we hebben het in dit topic over de beste JAGERpiloten
Hans-Ulrich Rudel was Stuka -en later Focke Wulf piloot ---> grondaanvallen vooral.
Wat als we in plaats van een nieuwe poll gewoon een topic openen waarin iedereen zijn beste keus post en erbij schrijft waarom? Lijkt me een stuk makkelijker, je kan namelijk nooit alle keuzes in een poll zetten.
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Nicodemus schreef:Wat als we in plaats van een nieuwe poll gewoon een topic openen waarin iedereen zijn beste keus post en erbij schrijft waarom? Lijkt me een stuk makkelijker, je kan namelijk nooit alle keuzes in een poll zetten.
ok.
kan me ook best wel vinden in deze score trouwens..
Kleine aanvulling op Mike H.
Ook van die site.
Geeft wel weer dat de vrouwen in rusland eigelijk in alle takken van het leger bezig waren. http://www.acesofww2.com/soviet/Women.htm
Mijn keus gaat dus naar Lidya Vladimirovna Litvyak .
Vanwege de reden dat zij vrij berucht was bij de duitsers.
Ze spitsten zich dan ook met 8 Messerschmitt ME 109's op haar vliegtuig met als resultaat dat ze werd neer geschoten. http://pratt.edu/~rsilva/litvyak.htm
Mijn favoriet is der stern von afrika .
Maar bij de poll mis ik Chuck Jaeger nog .
Was een piloot op een p51 mustang , die ook nogal wat successen in de lucht gemaakt heeft .
Johann Steiner schreef:Mijn favoriet is der stern von afrika .
Maar bij de poll mis ik Chuck Jaeger nog .
Was een piloot op een p51 mustang , die ook nogal wat successen in de lucht gemaakt heeft .
Die 5/6/7 overwinningen? mwah vond het niet de moeite waard om erbij te zetten, maar er zijn er zoveel die er nog bij moeten.. Juutilainen, Wind, andere Finnen, nog genoeg Amerikanen en Britten maar tsja er zou toch een nieuwe poll worden gemaakt?