Wie vinden jullie de beste jagerpiloot uit WO2?
- Mike.H
- Lid
Dat klopt maar ze waren niet echt geschikt als jagers. Zeker op grotere hoogte leverden ze slechte prestaties. Ze zijn bij voorkeur ingezet als jachtbommenwerper. En voordat de Duitsers in Afrika waren was dat niet echt een probleem. Maar ze zijn in west-europa niet meer ingezet.
Andere (betere) toestellen waren voor de jachtvluchten in Afrika (en Malta?) niet beschikbaar in grote hoeveelheden. Dus het was een kwestie van roeien met de riemen die men had.
De Flying Tigers hebben zelfs een speciale (succesvolle) taktiek ontworpen om er mee tegen de Jappanners te vechten. Zo hoog mogelijk opstijgen en in 1 duikaanval een doel uitkiezen en proberen neer te schieten en dan wegwezen. Een dogfight zoveel mogelijk proberen te voorkomen was de bedoeling. Door een grote observatie netwerk in China wisten ze al snel waar en hoeveel Japanse toestellen welke richting vlogen en zo kon men redelijk makkelijk een hinderlaag leggen.
Andere (betere) toestellen waren voor de jachtvluchten in Afrika (en Malta?) niet beschikbaar in grote hoeveelheden. Dus het was een kwestie van roeien met de riemen die men had.
De Flying Tigers hebben zelfs een speciale (succesvolle) taktiek ontworpen om er mee tegen de Jappanners te vechten. Zo hoog mogelijk opstijgen en in 1 duikaanval een doel uitkiezen en proberen neer te schieten en dan wegwezen. Een dogfight zoveel mogelijk proberen te voorkomen was de bedoeling. Door een grote observatie netwerk in China wisten ze al snel waar en hoeveel Japanse toestellen welke richting vlogen en zo kon men redelijk makkelijk een hinderlaag leggen.
- Mike.H
- Lid
ja ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar even ter verduidelijking dat ze wél zijn ingezet als jager, maar uit noodzaak dan..Jim schreef:Dat klopt maar ze waren niet echt geschikt als jagers. Zeker op grotere hoogte leverden ze slechte prestaties. Ze zijn bij voorkeur ingezet als jachtbommenwerper. En voordat de Duitsers in Afrika waren was dat niet echt een probleem. Maar ze zijn in west-europa niet meer ingezet.
ja dat is ook een manier om je tegenstander het zeer moeilijk te maken... vooral mannen zoals Moelders hadden tactieken gebruikt die nu nog gebruikt worden..Jim schreef:De Flying Tigers hebben zelfs een speciale (succesvolle) taktiek ontworpen om er mee tegen de Jappanners te vechten. Zo hoog mogelijk opstijgen en in 1 duikaanval een doel uitkiezen en proberen neer te schieten en dan wegwezen. Een dogfight zoveel mogelijk proberen te voorkomen was de bedoeling. Door een grote observatie netwerk in China wisten ze al snel waar en hoeveel Japanse toestellen welke richting vlogen en zo kon men redelijk makkelijk een hinderlaag leggen.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Mike.H
- Lid
- Nicodemus
- Lid
Ik wacht denk ik op een nieuwe poll. Ik mis namelijk:
Pete Brothers
David McCampbell
Helmut Wick
Joe Foss
Neville Duke
Hermann Graf
Heinz Schnaufer
Duane Beeson
Don Gentile
Ilmari Juutilainen
Thomas McGuire
Bud Anderson
George Preddy
Don Blakeslee
Hub Zemke
Dave Schilling
Robert Johnson
Heinz Bär
Kurt Weller
Yohei Hinoki
Pete Brothers
David McCampbell
Helmut Wick
Joe Foss
Neville Duke
Hermann Graf
Heinz Schnaufer
Duane Beeson
Don Gentile
Ilmari Juutilainen
Thomas McGuire
Bud Anderson
George Preddy
Don Blakeslee
Hub Zemke
Dave Schilling
Robert Johnson
Heinz Bär
Kurt Weller
Yohei Hinoki
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
- Mike.H
- Lid
Nicodemus schreef:Ik wacht denk ik op een nieuwe poll. Ik mis namelijk:
Pete Brothers
David McCampbell
Helmut Wick
Joe Foss
Neville Duke
Hermann Graf
Heinz Schnaufer
Duane Beeson
Don Gentile
Ilmari Juutilainen
Thomas McGuire
Bud Anderson
George Preddy
Don Blakeslee
Hub Zemke
Dave Schilling
Robert Johnson
Heinz Bär
Kurt Weller
Yohei Hinoki

nou anders open je zelf een poll

-
- Lid
de beste piloot
persoonlijk reken ik Stukapiloot Hans Ulrich Rudel (2000 gevechtsmissies) én Guy Gibson (een van de Dambusters) tot de betere piloten.
- Katusha
- Lid
Ik wil er bij melden. Kozhedub (62 kills) beste SU jagerpiloot is en vloog vanaf 1943 (eerste gevecht bij Kubani of Kurst weet ik niet zo gauw) als je kijkt dat hij dus slechter getraint en slechtere uitrusting had. Zeg wel wat over zijn talent 
Plus hij komt net als ik uit Oekraine :p

Plus hij komt net als ik uit Oekraine :p
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
- Mike.H
- Lid

- Katusha
- Lid
Ja oke.. maar ach wat is nou het beste jagerpiloot. Het hangt af wat er al eerder gezegd werd hoe de kills geteld worden. Wat voor vliegtuigen ze vlogen. En tegen wie! Plus sommige getallen zijn wat overdreven door propoganda etc etc.. Ik vind toch dat de Britte beste piloten hadden.
Bijvoorbeeld een Duitse nachtjager vertelde dat die mafkezen loepins maakten in 4 motorige bommenwerpers!!!!!!!! En natuurlijk dambusters. Gekkewerk zeg ik je!!
Bijvoorbeeld een Duitse nachtjager vertelde dat die mafkezen loepins maakten in 4 motorige bommenwerpers!!!!!!!! En natuurlijk dambusters. Gekkewerk zeg ik je!!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
- Mike.H
- Lid
We zijn er nog wel meer vergeten.. zoals bijv. Illu Juutilainen of Hans 'Hasse' Wind.. maja ik kan ze niet allemaal neerzetten en bovendien kent niet iedereen die personen en deze die ik neer heb gezet wel..
- Nicodemus
- Lid