Mussolini in Nederland

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Veltro
Lid

Mussolini in Nederland

Bericht door Veltro »

Al enige tijd ben ik in het bezit van een papieren gelegenheidsarmband in de kleuren rood wit blauw met de tekst "Mussolini in Holland". Verder zijn mij ook wat Italiaanse Fascistische spelden bekend gemaakt in Nederland. Ik kon dit altijd moeilijk plaatsen alhoewel ik wel had horen zeggen dat Mussolini daadwerkelijk in Nederland was geweest. Nu was afgelopen vrijdag in RTL boulevard een topic over het hotel/restaurant De Posthoorn in Monnickendam. Gedurende dit topic werd verteld dat Mussolini in dat hotel had overnacht. Hij was namelijk in de buurt van dat hotel gedurende een tour door het ijs gezakt. In het hotel kreeg hij nieuwe kleren en warme chocalademelk aangeboden. Hij vond het daar echter zo prettig dat hij er ook maar heeft overnacht. Als dank heeft hij later een brief gestuurd met zijn dankbetuiging.
Kan iemand het bezoek aan Nederland bevestigen en heeft iemand meer informatie over de reden van Mussolini's mogelijke bezoek.
Alvast bedankt,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Niemand :cry:

Iemand misschien suggesties waar ik info kan vinden?

Veltro
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Veltro schreef:Niemand :cry:

Iemand misschien suggesties waar ik info kan vinden?

Veltro
RTL boulevard?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Bij de site van RTL boulevard heb ik inderdaad al het item gedownload. Een paar beelden van Mussolini en het document dat hij als bedankje heeft gestuurd zijn er in te zien.
Na een paar keer heen en weer spoelen meen ik op het document 27-6-1937 te lezen, dus het bezoek moet "kort" daarvoor zijn geweest.
In het programma zelf geven ze te kennen niet te weten wat Mussolini in Nederland / Monnickendam deed. RTL Boulevard is dan ook niet een hoogstaand programma :lol:
Informatie, links, verwijzingen en gedachten zijn nog altijd welkom.

Veltro
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Veltro schreef:Bij de site van RTL boulevard heb ik inderdaad al het item gedownload. Een paar beelden van Mussolini en het document dat hij als bedankje heeft gestuurd zijn er in te zien.
Na een paar keer heen en weer spoelen meen ik op het document 27-6-1937 te lezen, dus het bezoek moet "kort" daarvoor zijn geweest.
In het programma zelf geven ze te kennen niet te weten wat Mussolini in Nederland / Monnickendam deed. RTL Boulevard is dan ook niet een hoogstaand programma :lol:
Informatie, links, verwijzingen en gedachten zijn nog altijd welkom.

Veltro
jammer... ben ook wel nieuwsgierig eigelijk :lol:
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie