Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
arneken schreef:vonden de duitsers ook niet dat ze meerderwarig waren boven de (ik zeg nu even) de roemenen? zij waren het arische ras en de rest waren eigenlijk slechts minderwaardigen.de duitsers vonden zichzelf, denk ik, beter en daarom stuurden ze hun bondgenoten op de meest 'smerigeste missies.
Dat ligt eraan, de Duiters kwamen de Italianen wel in Griekenland ten hulp. Maar verder: waar de Duitsers het commando hadden, en er waren bondgenoten bij, dan werden deze vaak gebruikt.
Maar voornamelijk waar de Duitsers het zèlf voor het zeggen hadden.
@mannerheim; de Duitsers gingen in de toenmalige situatie niet naar Griekenland (en Joegoslavie) om de Italianen te ondersteunen, maar om hun eigen zuid-oostelijke flank te dekken inzake de invasie van de USSR en de Roemeense olievelden.
Daarnaast is het ondiplomatieke beleid van de Duitsers de oorzaak ervan dat de Italianen uberhaupt in Griekenland zaten (De slechte campagne was wel de schuld van de Italianen zelf uiteraard).
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Rommel, hij maakte goed gebruik van zijn omgeving. Hij vloog in zijn Fieseler Storch zeer laag over de woestijn, een stofwolk makend, en dat de Britten toen dachten dat er een hele Panzerdivisie in aantocht was. Vervolgens trokken ze terug.
Verder: Toen Rommel in Februari 1941 aankwam in Tripoli (geloof ik), wachtte hij niet totdat al zijn Panzers waren aangekomen. Hij ging gelijk in de aanval, tot verbazing van de Engelsen.
Ook heeft hij prachtig gebruik gemaakt van zijn 88 mm FlaK bij Arras en in Noord Afrika. Ingenieus!
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
@Tovarisj: "Rommel, hij maakte goed gebruik van zijn omgeving. Hij vloog in zijn Fieseler Storch zeer laag over de woestijn, een stofwolk makend, en dat de Britten toen dachten dat er een hele Panzerdivisie in aantocht was. Vervolgens trokken ze terug."
Hahaha, heeft de klok horen luiden, maar... Rommel vloog inderdaad van en naar de frontlinie (en verder) in zijn Storch. Hij is regelmatig door luchtafweer van de Britten en As-strijdkrachten beschoten. Roekeloze acties voor een bevelhebber..
Het verhaal van de stofwolk is het gebruikmaken van vermomde voertuigen als tanks om zijn daadwerkelijke zwakte te verbergen. De stofwolk van een kleine Storch ziet er wel wat anders uit dan een gehele Panzerdivisie.
"Verder: Toen Rommel in Februari 1941 aankwam in Tripoli (geloof ik), wachtte hij niet totdat al zijn Panzers waren aangekomen. Hij ging gelijk in de aanval, tot verbazing van de Engelsen."
De verbazing van de Britten had niets te maken met het wel of niet aankomen van alle Duitse Panzers..
"Ook heeft hij prachtig gebruik gemaakt van zijn 88 mm FlaK bij Arras en in Noord Afrika. Ingenieus!"
De Duitsers tijdens de Spaanse Burgeroorlog gebruikten voor de eerste keer de Flak 88 in zijn anti-tank rol in een oorlogssituatie. Geen credit voor Rommel, inzake dit concept.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Rommel kon zeer goed improviseren maar zo een fantastische bevelhebber was hij nu ook weer niet. De Britten waren misschien altijd numeriek in de meerderheid maar ze gebruikten hun tanks op de verkeerde manier. En het is ook niet moeilijk om je terug te trekken terwijl je Italiaanse bondgenoot je voor je op offert in het gevecht...
Van degenen die hierboven staan, vocht bijna iedereen met goed en voldoende materieel. Ik vind daarom nog steeds Mannerheim het beste. Een man die vocht met weinig middelen.
mannerheim schreef:Van degenen die hierboven staan, vocht bijna iedereen met goed en voldoende materieel. Ik vind daarom nog steeds Mannerheim het beste. Een man die vocht met weinig middelen.
Die wel het voordeel van gemotiveerde mannen onder zich te hebben. Doet veel.
mannerheim schreef:Van degenen die hierboven staan, vocht bijna iedereen met goed en voldoende materieel. Ik vind daarom nog steeds Mannerheim het beste. Een man die vocht met weinig middelen.
Die wel het voordeel van gemotiveerde mannen onder zich te hebben. Doet veel.
Tsja als goed commandant heb je altijd gemotiveerde mannen, daar moet je natuurlijk wel een beetje ook voor zorgen he..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Dat is waar. Maar het geloven van een leger in de overwinning hangt af van zoveel factoren. Ik zal het met een piramide vergelijken. De top kan stevig zijn maar de onderkant moet de top dragen. En dan kan de top zo stevig of goed zijn als ie wil maar als de onderkant niet goed is zakt ie in een.
Vergeet niet dat de Finnen hun land wilden verdedigen. Een land wat jaren onderdrukt is geweest, door Zweden, daarna door Rusland, en ze wilden niet weer onderdrukt worden.
En de motivatie van de mannen heeft veel invloed, maar ik denk dat een bevelhebber over een leger met weinig gemotiveerde mannen maar met goed materieel het makkelijker heeft dan een bevelhebber met gemotiveerde mannen zonder wapens.