Als ik een beste Sovjetbevelhebber moest kiezen zou dat zeker Vasilevsky worden. Hij werd Chef van de Generale Staf in het moeilijkste oorlogsjaar (zomer 1942) en bracht het er zeer goed vanaf. Hij behield deze positie tot aan het einde van de oorlog. Niet voor niets klom hij zes rangen omhoog in minder dan drie jaar. Hij was slechts korte tijd frontcommandant en opereerde voornamelijk achter de schermen. Hij was het brein achter vrijwel alle grote operaties, vaak samen met Zjoekov. Maar Zjoekov had frontcommando's en was te zien op propagandaposters en is daarom veel bekender. In de oorlog was een bekende spreuk binnen het Rode Leger "Waar Zjoekov is, is de overwinning". Zjoekov wordt vaak in één adem genoemd met het Rode Leger, maar in mijn ogen was Vasilevsky een getalenteerdere militair.
Andere grote Sovjetcommandanten uit de oorlog zijn in mijn ogen Konev, Rokossovsky, Jeremenko, Tsjoeikov, Bagramjan, Malinovsky, Tolboechin, Katoekov, Rybalko, Leljoesjenko, Rotmistrov en Voronov.

Een naoorlogse foto van Russische kinderen die naar een foto van Zjoekov kijken.