Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mike.H schreef: kom er gewoon net achter dat mijn Opa's moeder gewoon het Victoria Cross heeft gekregen van de Britten voor wat ze gedaan heeft in het Jappenkamp in Indonesië.. en dat het VC gewoon bij mijn opa en oma thuis ligt
dat is nog eens een ontdekking!!! heb je hem al gezien??
Mike.H schreef: kom er gewoon net achter dat mijn Opa's moeder gewoon het Victoria Cross heeft gekregen van de Britten voor wat ze gedaan heeft in het Jappenkamp in Indonesië.. en dat het VC gewoon bij mijn opa en oma thuis ligt
dat is nog eens een ontdekking!!! heb je hem al gezien??
Neen! maar als ik de volgende keer naar m'n opa en oma ga dan maak ik er wel een foto van ofzo
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Nou mijn Opa liep een keer op een rustig Landwegetje in Kollumerzwaag toen er op eens een Groote lange Duitse trein langs kwam rijden, toen kwam er een oud vrouwtje uit een boerderij lopen en zij dat hij mee naar binnen moest gaan om dat er 2 P-51 Vliegtuigen kwamen aan vliegen. en net dat hij binnen stond begon de P-51`s op de trijn teschieten, later bleek dat de Bestuurder van de trijn is omgekomen.
we jump together we, we all come home together!
het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Mijn verhaal maar even:
Nou, mijn Opa liep een keer op een rustig Landweggetje in Kollumerzwaag toen er op eens een Grote - Duitse trein langs kwam rijden, toen kwam er een oud vrouwtje uit een boerderij lopen en zij dat hij mee naar binnen moest gaan om dat er 2 P-51 Vliegtuigen kwamen aan vliegen. en net dat hij binnen stond begon de P-51`s op de trein te schieten, later bleek dat de Bestuurder van de trein was omgekomen.
Nou, mijn Opa liep een keer op een rustig Landweggetje in Kollumerzwaag toen er op eens een Grote - Duitse trein langs kwam rijden, toen kwam er een oud vrouwtje uit een boerderij lopen en zij dat hij mee naar binnen moest gaan om dat er 2 P-51 Vliegtuigen kwamen aan vliegen. en net dat hij binnen stond begon de P-51`s op de trein te schieten, later bleek dat de Bestuurder van de trein was omgekomen.
Mooi verhaal hoor, heeft je opa wel geluk gehad dat dat vrouwtje hem binnenhaalde Maar zij wist al dat de vliegtuigen eraan kwamen ofzo? Had je opa dat zelf niet door?
special air service schreef:denk de volgende keer beter wat je typt
Forrest Guth schijnt dyslectisch te zijn
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Denk de volgende keer beter wat je typt
Denk de volgende keer even aan hoofdletters...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Vooruit dan maar weer. Mijn vader was 32 toen de oorlog uitbrak. In 1941 kwam hij bij de Waalhaven in Rotterdam en zag daar honderden door de Duitsers gevorderde rijnaken. In het ruim was een betonplaat gestort, en bovenop hadden de Duitsers Mercedes-motoren geplaatst die een vliegtuigpropeller aandreven. Zo zouden ze als landingsboten moeten dienen voor de invasie van Engeland.
Naast mijn vader stond een Duitse marine-officier. Die sprak mijn vader aan, wees op zijn voorhoofd en verzuchtte: "..en dan denken die idioten dat ze daarmee in Engeland komen"...
De rijnaken zijn nooit uitgevaren.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Haha ja het is te gek voor woorden wat de Duitsers allemaal gebruikten in de voorbereiding op de invasie op Engeland, ze hadden nieteens fatsoenlijke landingsvoertuigen...
Wat voor reactie kreeg je vader van de Duitse officier?
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."