Bijzonder verhaal van veteraan of Opa
- Mike.H
- Lid
- Mike.H
- Lid
Xactly dat bedoel ikracefiets schreef:Daar heb ik inderdaad ook eens wat van gelezen. Een hembrug karabijn die in normadie is opgedoken bijvoorbeeld met wijziging voor duitse riem.

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
-
- Lid
naar mijn opa werd een bericht gestuurd van de duitsers.
toen werd hij naar de duitse werhmacht gestuurd duss...
hij heeft zelfs in een gevecht gzeten dus heeft hij zich gelijk overgegeven met 2 andere vrienden 1 vriend werd jammer genoeg naargechoten door de duitsers(als verader) en door de canadezen
ik ga nog vaak met mijn opa naar de begraafplaats met mijn opa
jammer genoeg wil mijn opa er niet meer oover praten maar zijn andere vriend wel (ik heb van mijn opa de brief van de werhmacht)
toen werd hij naar de duitse werhmacht gestuurd duss...
hij heeft zelfs in een gevecht gzeten dus heeft hij zich gelijk overgegeven met 2 andere vrienden 1 vriend werd jammer genoeg naargechoten door de duitsers(als verader) en door de canadezen
ik ga nog vaak met mijn opa naar de begraafplaats met mijn opa
jammer genoeg wil mijn opa er niet meer oover praten maar zijn andere vriend wel (ik heb van mijn opa de brief van de werhmacht)
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Dat komt omdat de Wehrmacht een X aantal soldaten mocht en zodoende veel te veel manschappen zou hebben als er ook nog eens allemaal Nederlanders bijkwamen (uiteindelijk waren er iets van 1000 in de WH). De Waffen SS was echter "net nieuw" en kon dus nog genoeg manschappen werven.
Waffen SS (toevallig?), ik denk dat je opa bij de waffen SS (en precieser, bij de 34.SS Landstorm Nederland) heeft gezeten, voor meer hierover:
http://www.waffen-ss.nl
EDIT: Tenzij hij een volksduitser was (had hij een Duitse vader/moeder?), aangezien hij ook een brief kreeg. Kan je hem misschien ff inscannen?
Waffen SS (toevallig?), ik denk dat je opa bij de waffen SS (en precieser, bij de 34.SS Landstorm Nederland) heeft gezeten, voor meer hierover:
http://www.waffen-ss.nl
EDIT: Tenzij hij een volksduitser was (had hij een Duitse vader/moeder?), aangezien hij ook een brief kreeg. Kan je hem misschien ff inscannen?
-
- Lid
-
- Lid
- Mike.H
- Lid
Jaja we zijn hier niet zo dom als het lijkt, maar meer uitleg van het begin af aan zou makkelijker zijn.waffen SS schreef:ik zal het jullie duidelijk maken : mijn opa is duits maar ben in Fr geboren want mijn moeder is frans en nu zijn we naar Nl verhuist![]()
comprendo?????
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer: