Bijzonder verhaal van veteraan of Opa
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
- sobel
- Lid
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Sorry dat ik ook nog even offtopic ga.Carnyx schreef:ow, ík dacht dat het lysdexie was . . .
Maar ik vind deze opmerking erg kwetsent zelf heb ik ook dyslexie en vind deze opmerking niet gepast.
Moet zelf al een boel moeite doen om de schrijf fouten er uit te halen en dan lees ik hier dat Carnyx en Rednas zulke lullige opmerkingen plaatsen vind ik echt een lage streek
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
- sobel
- Lid
- sobel
- Lid
Ik wil hier graag aan toevoegen dat opmerkingen over dislexie e.d. niet op deze manier zijn toegestaan! Als iemand last heeft van dislexie is het voor deze persoon nu eenmaal wat moeilijker om een bericht te posten waar de spelling 100% klopt, iets waar we totaal niet grappig over hoeven te doen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
Sorry sobel maar ik heb nog even een opmerking hierover.
Het is niet enkel bij persoenen met dyslexie dat er spellingsfouten mogelijk zijn.
Soms weet je niet hoe een woord correct geschreven wordt, moet je het dan echt opzoeken in een woordenboek?
Zolang je elkaar verstaat is het toch goed genoeg?
Tevens worden er vaak typfouten gemaakt omdat de mensen meer en meer vertrouwd raken met de pc en het toetsenbord waardoor ze sneller typen...
Groeten
Het is niet enkel bij persoenen met dyslexie dat er spellingsfouten mogelijk zijn.
Soms weet je niet hoe een woord correct geschreven wordt, moet je het dan echt opzoeken in een woordenboek?
Zolang je elkaar verstaat is het toch goed genoeg?
Tevens worden er vaak typfouten gemaakt omdat de mensen meer en meer vertrouwd raken met de pc en het toetsenbord waardoor ze sneller typen...
Groeten
- sobel
- Lid
Dat klopt ja, maar fouten kunnen verholpen worden door simpel je post even terug te lezen, jij typt nu het woord ''persoenen'' maar ik neem aan dat als je het terugleest je gewoon personen had neergezet
. Laat alleen duidelijk zijn dat opmerkingen over dyslexie zoals hierboven gepost zijn alles behalve zijn toegestaan.

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
Omdat het hier wel heel stil word, post ik hier maar een verhaaltje dat mij vanmorgen door mijn oma werd verteld...
Het heeft betrekking op de vriend van mijn oma (zij is weduwe sinds de jaren '70) die is geboren op 10 April 1945.
In de nacht van 9 op 10 April 1945 zijn de Canadezen in gevecht rondom Schalkhaar terwijl daar net de moeder van de vriend van mijn oma (
) met hevige weeën in de schuilkelder afwacht tot het gebulder boven de grond wat minder word. Op een gegeven moment word de deur van de kelder geopend en voordat de aanwezigen het wisten waren ze 'vrij', 2 Canadese soldaten staan in de deuropening, niemand in de ruimte spreekt Engels maar zij spreken ook geen woord Nederlands, gelukkig is de ernst van de situatie snel duidelijk. Ze gebaren de aanstaande moeder mee te komen, met grootse voorzichtigheid werd ze door 2 Canadese zandhazen naar de (vee)arts begeleid, waar de vriend van mijn oma in een geïmproviseerd bedje (een houten kistje met een lakentje) het eerste levenslicht zag. De soldaten moeten ervandoor, maar een neemt de baby bij zich en zei: "Call it Johnny" (o.i.d) en 3 keer raden hoe hij heet
Nu jullie weer
Mvg,
Brian
Het heeft betrekking op de vriend van mijn oma (zij is weduwe sinds de jaren '70) die is geboren op 10 April 1945.
In de nacht van 9 op 10 April 1945 zijn de Canadezen in gevecht rondom Schalkhaar terwijl daar net de moeder van de vriend van mijn oma (

Nu jullie weer

Mvg,
Brian
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."