Stalin en Hitler

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Harro
Lid
Lid

Stalin en Hitler

Bericht door Harro »

Afsplitsing uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=209381
Katusha schreef:En ja je kan lullen wat je wilt. Sovjet Unie en hele Oost Europa zou beter af zijn met Communisme en Stalin dan Met Nazisme en Hitler
Iemand die zoiets zegt neem ik verder niet serieus want met de ene massamoordenaar is een regio niet beter af dan met de andere. Of ben je alle showprocessen en de Gulags vergeten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Katusha ben jij groot Rusland fan ofzo?
Beetje objectief zijn is ook wel gepast.

mvg
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:
Katusha schreef:En ja je kan lullen wat je wilt. Sovjet Unie en hele Oost Europa zou beter af zijn met Communisme en Stalin dan Met Nazisme en Hitler
Iemand die zoiets zegt neem ik verder niet serieus want met de ene massamoordenaar is een regio niet beter af dan met de andere. Of ben je alle showprocessen en de Gulags vergeten?
En wat later in de geschiedenis de "Praagse lente" inval in Hongarije enz.
De waarheid komt met de jaren
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Katusha schreef:Nee oke.. dat van Sovjet Unie tellen we dan niet mee..

Ik zeg alleen. Je kan agressor niet Heroïsch beschouwen. Dus ook Sovjet Unie niet als ze uiteindelijk buiten de grensen vechten. En ook niet Tijdens inval van Polen in 1939 en Finland in hetzelfde jaar!
Ik kan je niet volgen. Je zegt toch dat Europa met het Stalin beter af was dan met Hitler?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

MARKET GARDEN schreef:En wat later in de geschiedenis de "Praagse lente" inval in Hongarije enz.
Toen was Stalin al dood.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Jezus blijven jullie daar nog steeds op hameren!! Ik bedoel.. Er waren toch geen komplete dorpen weggevaagd??

En ja we kunnen ook weer over Nederlandse Indie beginnen etc etc etc..
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

De geaggiteerde toonzetting van deze discussie bevalt me niet. Ik wil iedereen bij deze vriendelijk verzoeken om op een normale en respectvolle manier met elkaar te discussiëren.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Het ontgaat mij nu nog waarom het volgens Katusha beter was onder Stalin dan onder Hitler.
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Ik vind Stalin erger dan Hitler. Stalin had ook concentratiekampen, hier heeft hij na schatting 100 miljoen mensen om het leven laten brengen. Hitler heeft in zijn kampen 6 miljoen mensen laten vermoorden

Stalin was achterdochtig, té achterdochtig. Vandaar ook de terreur in de jaren '30. Veel mensen kunnen blij zijn met de dood van Stalin, hij had bijna een nieuwe missie op gang gezet. Deze zou miljoenen het leven gaan kosten.
Better to fight for something than live for nothing.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Foxley schreef:Hitler heeft in zijn kampen 6 miljoen mensen laten vermoorden
Jeetje, slechts zes miljoen mensen? Ik moet je opnieuw teleurstellen want daar klopt niets van. Hoe kom je bij dat getal?
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:
Foxley schreef:Hitler heeft in zijn kampen 6 miljoen mensen laten vermoorden
Jeetje, slechts zes miljoen mensen? Ik moet je opnieuw teleurstellen want daar klopt niets van. Hoe kom je bij dat getal?
6 miljoen joden, homo's, sigeuners + rond de 10 miljoen burgers en soldaten?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

En dat rekensommetje baseer je op welke bron?
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

In de concentratie kampen zijn 6 miljoen mensen omgebracht, dat is toch algemeen bekend?
Better to fight for something than live for nothing.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Mensen mensen.. Jullie dwalen af hier!.. Ten eerste in de kampen 100 miljoen!! Bijna de helf van gehele bevoling van Sovjet Unie!! En dat geloof je?? Ja er waren rond 1.000.000. 2.000.000. Mensen dood gehongert in Oekraine. Maar het was niet de plan om mensen te laten verhongeren het was plan om macht naar zich toe trekken door midden van centralisering! Kampen in Sibirie waren nog van Tsaar Tijden.. ze kregen alleen ander naam! En Auswitz Buchen wald etc etc waren er bebouwd met 1 doel alleen: Mensen afmaken!! Staling handlangers gooide geen levende babys in het vuur! Maar ja op zulke kleine dinge mag je niet letten natuurlijk :(

Maar ach het is te veel off topic!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Foxley schreef:In de concentratie kampen zijn 6 miljoen mensen omgebracht, dat is toch algemeen bekend?
Welnee. In de kampen zijn naar schatting 11 tot 12 miljoen mensen omgebracht, waarvan 4 tot 4,5 miljoen joden.
Plaats reactie