Stalin en Hitler
-
- Lid
- Contacteer:
weer on-topic: hoe wil je kijken wat erger was? aantal doden? hoe rijk mensen waren? of jij de pineut geweest zou zijn of niet? of iedereen het slecht had of alleen degenen waartegen ze iets hadden of die zich verzetten? ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is...
en over het aantal doden: dan kan je er de hele wo2 bij gaan halen, en dan is hitler zeker degene die die tientallen miljoenen doden op zijn geweten had, en dan vergeet je japan, italie, rusland etc. maar even!
enne: mensen die onder iemand werken horen er eigenlijk ook bij, vind ik, want hitler/stalin had ze kunnen ontslaan, straffen etc. Of i.i.g. ze kunnen controleren.
en over het aantal doden: dan kan je er de hele wo2 bij gaan halen, en dan is hitler zeker degene die die tientallen miljoenen doden op zijn geweten had, en dan vergeet je japan, italie, rusland etc. maar even!
enne: mensen die onder iemand werken horen er eigenlijk ook bij, vind ik, want hitler/stalin had ze kunnen ontslaan, straffen etc. Of i.i.g. ze kunnen controleren.
- Pauli
- Lid
Ik ben niet zo zeer bedreven in het Duits dat ik de vele Duitse artikelen over deze persoon snel zal gaan snappen. Heb je misschien en linkje naar een goed en correct Nederlands of Engels geschreven artikel over deze Schulze-Boysen.Harro schreef:Volgens mij vertel ik je constant dat ik Hitler en Stalin lood om oud ijzer vind. Allebei bloeddorstige moordenaars. Lees mijn berichten maar na. Dus praat geen onzin en verlaag je niet tot dat soort sprongen als je vastloopt in de discussie.
Ik een Hitler fan. LOL, terwijl mijn avatar je als Rus met een lichte voorkeur voor Stalin toch zeker moet aanspreken. Maar wie dat is zegt je zeker niets. Google eens op Harro Schulze-Boysen
BVD.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
- GuBA
- Lid
Pas op Stalin had nog andere problemen en hij was slimmer dan Hitler!!!Katusha schreef:Nou Gertos 45 heeft iederdaad betere beeld op, beter dan ik zelf denk ikJa uiteindelijk kan je stellen dat Stalin even erg is. Door 1 punt omdat hij langer heeft! We weten niet wat Hitler is staat zou zijn en wat hij allemaal gedaan zou kunnen hebben al was het allemaal fout gelopen. Hitler was een zieke dwaas. Stalin was gewoon een hufter. Alleen naar mijn mening in veel punten wat slimmer. Hoe erg het ook klink als je het door ogen van een Tiraan bekijkt enige grove fout wat hij gedaan heeft is zijn massale zuiveringen zo dat Rode Leger een lompe zieke reus was geworden. Die bijna gewurg werd door een sluwe slang in vorm van Wehrmacht! Maar ja.. het is alleemaal gissen. Heb een boek gelezen over hem. Biografie.. moet ff na kijken welke. En sommige stukken werd ik kots misselijk. Vooral van de mensen die onder hem diende zo als Beria! Zulke mensen zijn erger dan Stalin.
Maar dat is mijn personelijke mening

BMP 2 Forever 

- GuBA
- Lid
Ja hoor - dit is politiek. Maak een keer beeld dat je Stalin bent (Je wil dus zijn prezident of .... van USSR worden . Maar bestaan ook mensen die dat ook willen. En je zegt tegen het volk b.v : Het zal geen honger meer zijn , en enz. Maar iemand anders zegt namelijk : hij liegt of wel niet waar - ik zal meer geven en doen . En het was alleen een uitgang - vermoorden ze . Maar bestaan ook oma's en opa's en enz. van die mensen. En je denkt : als ik ze vermoord dan die oma's opa's gaan alles vertellen aan iemand en misschien zal ik geen prezident meer te zijn . Versta je mij?
BMP 2 Forever 

- Sjoerd
- Lid
- Mike.H
- Lid
Ja dat kan je wel zeggen Katusha..
.. en het stukje waarmee die komt dat snap ik ook voor geen drol..
GuBA kan je in het vervolg je berichtjes wat duidelijker proberen te maken want ik snap er zo echt niets van..
.. en het stukje waarmee die komt dat snap ik ook voor geen drol..
GuBA kan je in het vervolg je berichtjes wat duidelijker proberen te maken want ik snap er zo echt niets van..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- GuBA
- Lid
-
- Lid
Stalin vermoorde goede officieren niet omdat hij zelf het commando wou hoor, hij 'Zuiverde' zijn officieren, als ze ook maar één keer een niet communistische gedachte hadden was 'Pats boem bang weg'
En wat denk je van Von Kluge en Rommel?
Beiden zijn door Hitler gedwongen zelfmoord te plegen, en een heleboel andere generaals zijn vermoord naar aanleiding van het von Stauffenberg complot.
En wat denk je van Von Kluge en Rommel?
Beiden zijn door Hitler gedwongen zelfmoord te plegen, en een heleboel andere generaals zijn vermoord naar aanleiding van het von Stauffenberg complot.
Deas Gu Cath