Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze foto vond ik via het web,de ss,er heeft een wolfangel als kraag spiegel dus legioen nederland maar de man lijkt wel heel erg indonesies.
Weet iemand hier meer van zaten er indonesiers in de ss?
Ik denk wel dat ik er iets van weet.. je had echte Indonesiërs die hebben bij de Jappen dienst gedaan, maar ik denk dat deze *Indonees* gewoon een Nederlander is die alleen daar geboren is.. (Alle slimme jongemannen die daar geboren werden mochten weer naar Nederland komen om te studeren) dat verklaart het feit dat hij in Nederland is (?).. en ik denk dat hij zich dan als Nederlander dus aangemeld heeft bij de Waffen SS..
iemand niet met me eens dan hoor ik het graag
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Hoezo apart? Nederland zat al vanaf ongeveer 1600 in Nederlands-Indië. Sinds die tijd zijn er uiteraard zeer veel relatie's geweest met Nederlanders en inheemse vrouwen.
Er zaten zeer veel mensen uit Nederlands-Indië in Nederland tijdens de inval in 1940 voor een opleiding of voor werk waaronder ook veel mensen van gemengde afkomst.
In Nederlands-Indië was er in 1937 al een indische NSB afdeling met 5000 leden. Het is dus goed mogelijk dat in Nederland achtergebleven Indische mensen bij de SS terecht kwamen.
Was de NSB in Nederlands-Indië groter of kleiner dan in Nederland?
De NSB had in Nederlands-Indië een zeer grote aanhang. Vandaar dat Mussert enkele maanden op Java is geweest om daar spreekbeurten te houden. Iedereen kon lid worden van de NSB of de Nederlandse Jeugdstorm. In de Nederlands-Indische Jeugdstorm was 20% zwart, zij konden geen Nederlands praten, Mussert noch Van Geelkerken hadden hier iets op tegen, ikzelf heb me toen afgemeld bij Mussert persoonlijk, daar ik mij met deze zienswijze niet verenigen kon.
quote van de zwarte weduwe, 6de hit in google met nsb Nederlands-Indie
Wel goede info!
Ik heb welleens een neger in duits uniform gezien maar een indonees heb ik nog nooit eerder gezien,
Daarom vind ik het wat apart lijken.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Aan de 'verticale' wolfsangel is te zien dat het om het begin van de oorlog gaat waarbij Mussert nog dacht zelf de scepter te mogen zwaaien over deze nederlandse ss. Later moesten nederlandse vrijwilligers zich bij de duitsers aanmelden en veranderde ook de wolfsangel (naar een horizontale) en ook het schildje werd iets anders.