site voor het opsporen van soldaten

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Thijs
Lid

site voor het opsporen van soldaten

Bericht door Thijs »

Hallo,kenne jullie een site voor het opsporen van Duitse soldaten uit WO2? het zit namelijk zo dat ik verre Duitse famillie heb die mee gevochten hebben in wo2 en ik zou graag weten of ze nog in leven zijn en zo ja hun adres vinden. iedereen die een tip heeft is welkom.
Vriendelijke Groeten Thijs
pvt_Ed
Lid

Bericht door pvt_Ed »

"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Die links zijn interessant maar zo makkelijk gaat dat niet. Bij de Volksbund kun je online de graven zoeken van ruim 4 miljoen gevallen en vermiste Duitse soldaten (WO1 en WO2) maar als iemand nog leeft treedt de Duitse privacy wetgeving in werking. Persoonlijke gegevens worden pas dertig jaar na overlijden vrijgegeven. Het Bundesarchiv in Berlijn (BDC), het Duitse Rode Kruis en de Deutsche Dienststelle (WASt) zijn hieraan gebonden en dan is het zijn van verre familie niet voldoende om informatie te krijgen. Alleen aantoonbaar naaste familie mogen ze deze gegevens verschaffen. Je moet dan toestemming hebben van de veteraan in kwestie. Zelf ben ik vaak genoeg tegen dit probleem aangelopen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Thijs
Lid

Bericht door Thijs »

OKe,iig bedankt jongens.
Gr Thijs
Plaats reactie