Mijn adoptiegraven(Robert K Ramsdell & George Zouvelos)

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Mijn adoptiegraven(Robert K Ramsdell & George Zouvelos)

Bericht door 97Th Division »

Aangezien ik ook op ander forum topic heb over mijn adoptiegraf wil ik ook hier topic over starten.Ik heb 2 graven geadopteerd in Militair Kerkhof van Margraten ; Robert K Ramsdell en George Zouvelos beide gediend in de 97e ''Trident'' Divisie.Ik heb al wat informatie over hun maar ben uiteraard nog altijd aan het doorzoeken en dat ik zal ik hier graag mededelen :)
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

Informatie over Robert die ik al heb :

Hij is in 1923 geboren in Niagara in de staat New York.Hij heeft 4 jaar Middelbare School gedaan en zou Technicus of Verkoper worden.Hij is in Buffalo,New York het leger in gegaan vanwege de dienstplicht op 17 januari 1943 en toen was de 97e divisie weer pas opgeroepen.Vanwege zijn technische kennis is hij tot PFC benoemd en diende hij in het 303e Regiment van de 97e Infanteriedivisie.Hij was niet getrouwd en ook niet verloofd.Hij is op 13 april 1945 gesneuveld tijdens de gevechten(KIA) en dat ben ik nog altijd aan het uitzoeken waar precies etc.

Binnekort meer
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

Informatie van George:

In 1926 geboren in Middlesex,Massachusetts.Hij heeft 4 jaar middelbare school gedaan en het was de bedoeling dat hij met Aerodynamische techniek ging doen.Op 30 maart 1944 heeft hij zich vanwege de dienstplicht aangemeld voor het leger in FT Devens,Massachusetts en was aangewezen voor 386e infanterie regiment in de 97e Divisie,Hij was niet getrouwd en ook niet verloofd.Hij is met Private begonnen maar door zijn technische kennis zal het wel Private First Class zijn geworden.Hij is op 8 april 1945 gestorven dus was 18 jaar toen hij leger inging en pas 19 jaar toen hij sneuvelde(weet nog niet zeker of het KIA is of DOW)
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Veel succes met het zoeken.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

Bedankt , moet lukken ;)
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

succes!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Proxy^
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jul 2006, 21:50
Locatie: Albergen (Twente)

Bericht door Proxy^ »

Echt Gaaf Dat je dat doet, ik zag ook al in de Topic gisteren van RLS en ik vind het heel boeiend, echt Hartstikke Mooi ;) ik heb er nu ook meer interesse in, maar als ik de graf moet onderhouden is dat voor mij een eindje rijden,, maar ik ben nog van plan om in ons dorp de Oorlogsgraven (6) misschien te onderhouden enzo, maar dat weet ik nog niet., ;)

In ieder geval , veel succes!
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

voor meer informatie die ik heb zie :


http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php ... c&start=45


Mvg

97Th Division
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem

Bericht door arneken »

euhm vraagje desnoods moet je me maar even pb'en maar kun ja vanuit belgie ook een adoptiegraf aanvragen?

alvast bedankt arneken
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Bericht door Ajacied8989 »

arneken schreef:euhm vraagje desnoods moet je me maar even pb'en maar kun ja vanuit belgie ook een adoptiegraf aanvragen?

alvast bedankt arneken
Ja, dat kan gewoon via de site van de stichting!
- http://www.adoptiegraven-margraten.nl

Ook is het mogelijk om het graf te adopteren van een soldaat op de begraafplaats in Henri-Chapelle. Dat kan door de begraafplaats zelf een mailtje te sturen!
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

Ik had hem al een pm gestuurd Sebastiaan :wink:
Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem

Bericht door arneken »

ging ik juist zeggen maar toch bedankt allebei.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Bericht door Ajacied8989 »

:oops:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
97Th Division
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 sep 2006, 19:37
Locatie: Maastricht/Limburg

Bericht door 97Th Division »

Day Of Judgement God Is Calling.Underneath The War Pigs Crawling.Begging Mercy For The Saints.Satan Laughs And Spreads His Wings

War Pigs - Black Sabbath

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 3 gasten