Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rémy carré schreef:Hij vraagt of ze in hogere rangen meevliegen jij antwoord ja met als voorbeeld de tijd van schaarste qua mankracht, dus dan is het logisch dat men iedereen inzette. Voor 1940 gaat deze beredenering echter niet op, vandaar...
Rémy
Oooo zo oke ik snap het Remy..
ik geloof wel dat piloten met hoge rangen ook in 1940 vlogen.. alleen om mijn theorie te bewijzen heb ik daar natuurlijk wel even tijd voor nodig
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Inderdaad, ik bedoel gedurende de gehele oorlog. Het lijkt mij echter niet dat er vanwege een tekort aan manschappen hoge officieren werden ingezet. Hier heb ik in ieder geval nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
In de Luftwaffe schijnt men tot en met de rang van Oberst de mogelijkheid gehad te hebben om als men dat wilde actief deel te nemen aan luchtgevechten, en in ieder geval was dit het geval in 1940.
Vanaf het moment dat men generaal was, mocht men daar een kruis over maken. Osterkamp haalde zijn overwinning wel als generaal, om de eenvoudige reden dat hij zijn nieuwe positie als Jafu 2 niet direct kon op zich nemen en zo nog een paar gevechtsvluchten kon meepikken.
Voor de rest kan ik niet antwoorden, gezien ik mij eigenlijk bezig aan het houden ben met vnl WO I vliegerij boven Vlaanderen. En het Marinekorps Flandern en bunkers.
Researching the Marinekorps Flandern, the German bomberunits and WW I in the air over West-Flanders - Het archief, de enige echte bron - http://germanairservice.blogeiland.nl/
When The World First Went To War - They Were The First To Fly - FLYBOYS !
Interessante vraag die me nu pas opvalt!
welnu het volgende:
Osterkamp claimde inderdaad een G.I op 12 mei in de omgeving van Soesterberg, niet Amsterdam.
Deze claim is echter onjuist aangezien het hier het nummer 325 betrof die een geslaagde (en ook geplande) landing uitvoerde op Soesterberg. Het vliegveld was speciaal opengesteld om drie G.I's op te vangen na een vlucht naar de Grebbeberg (dit waren de 303, 322 en 325)
Over het tijdstip een ruwe gok; de toestellen stegen op om 16:45, twintig tot dertig minuten vliegen, neem voor de zekerheid nog een kwartier vliegen, tijdstip: 17:30
nog een kleine aanvulling:
piloot was Tjerk Hidde Leegstra (dezelfde die in '41 met een G.I Wasp naar engeland ontsnapte). hij liet het toestel achter waarna het op 13 mei werd opgehaald door een andere piloot.
Op 12 mei gingen vier toestellen verloren aan nederlandse zijde: 1 D.XXI en 3 C.V's.
Overige claims van Osterkamp in 1940:
22 mei een hurri bij Roubaix
31 mei een hurri bij Duinkerken
1 juni een blenheim bij Duinkerken
13 juli een spitfire bij Dover
That's it! hopelijk heb je er iets aan! mag ik vragen, vanwaar je interesse in deze claim van Osterkamp?