Contact met een Veteraan, hoe krijg je dat voor elkaar?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Sgt. Gallée
Lid

Contact met een Veteraan, hoe krijg je dat voor elkaar?

Bericht door Sgt. Gallée »

Heej,

Ik had een vraag. Ik verzamel nu al een behoorlijke tijd WOII (Brits) en ik vroeg me af weet iemand een mogelijkheid om in contact te komen met een veteraan? Hoe krijg je dat voor elkaar etc.?

mvg,

Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

naar herdenking gaan en eens een praatje maken!
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Regimentswebsite opzoeken, daarop naar een email adres zoeken, (kan van van alles zijn, museum, officiersclub) met het vriendelijke verzoek of ze jou verder kunnen helpen! :)

Zo is het mij ook gelukt.
Deas Gu Cath
Yannick S.
Lid

Bericht door Yannick S. »

Zoals wittman al zijn naar herdenkingen, evenementen of andere dingen gaan waar veteranen bij zijn, sommigen willen wel een praatje maken of duwen je hun visitiekaartje in je handen ( Margraten 2005 gebeurt bij mij) of via via aan e-mail adressen komen: kennisen corresponderen met veteranen en die zeggen weer dat er ook jongere mensen zijn die interesse hebben en zo kom je misschien ook aan (email) adressen

Gr. Yannick
cathaleine
Lid

Bericht door cathaleine »

ik ben in contact gekomen met veteranen tijdens de zoektocht naar informatie over de soldaat van mijn adoptiegraf. Ik heb een lijst ontvangen van elke soldaat die in zijn platoon zat. Heb hun adressen opgezocht op het internet en hun gevraagd of ze het goed vonden dat ik hun schreef.
That is how I did it.
Plaats reactie