Gezocht: Nederlandse Waffen SS veteranen voor interview

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Rednas
Lid

Gezocht: Nederlandse Waffen SS veteranen voor interview

Bericht door Rednas »

Voor mijn profielwerkstuk (examen Havo) heb ik als thema gekozen voor de Nederlanders in de Waffen SS. Hiervoor wou ik ook nog interview(s) met Nederlandse Waffen SS veteranen om ook de bron te hebben gesproken. Probleem is dat ik geen (e-mail)adressen heb en dus nergens kan beginnen. Ik heb al met Haen contact gehad maar hij kon geen interview doen vanwege zijn boek. Daarom een oproep of er Nederlandse Waffen SS veteranen zijn die hieraan willen meedoen of mensen die de veteranen kennen en die weten of diegene hieraan wilt meedoen.

Reageren kan per PM of via mijn e-mail: rednas15@hotmail.com
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Om het nog maar eens onder de aandacht te brengen, ken je een veteraan die bereid is om interviews te geven, PM of mail me ff.
bennie
Lid

Bericht door bennie »

Ik ken een paar namen maar niemand staat te trappelen om er voor uit te komen. De "mantel der schande "is voor de meeste nog steeds een hele zware last.
Grindustry
Lid

Bericht door Grindustry »

Zoek het boek "De SSérs" van Armando en Sleutelaar, staan allemaal verhalen in van Nederlanders die bij de SS hebben gediend, waarom ze erbij zijn gegaan, wat ze hebben meegemaakt etc.
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

er zijn nog genoeg fanatieke SSers hoor :roll:
Herbertus bikker of zat die niet bij de SS?
Hij was in ieder geval kampbewaker in Amersfoort.
Hij woont nu in Duitsland, ik kan je zijn adres wel geven.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Denk je nou echt dat Bikker een intervieuw gaat geven? De beul van Amersfoort?
Man, ze hebben hem alleen maar gratie verleend in de rechtbank omdat zijn gezondheid te slecht was, laat staan dat je hem kan gaan intervieuwen. Het is een verbitterde man, Bikker, wil niets meer met Nederland en de Nederlanders te maken hebben.. en hoe in godsnaam kom je aan zijn adres..
Deas Gu Cath
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Ik geef je inderdaad weinig kans op een interview met Bikker... wat Wouter ook al aangeeft, aangezien hij niets meer met Nederland te maken wil hebben.

Misschien heb je wat aan de aflevering van 'het Geweten' over Nederlanders die bij de SS gingen: http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... de=6973447
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
frikandel1985
Lid

Waffen-ssérs

Bericht door frikandel1985 »

Heren,

Waar?
ik ben tevens op zoek naar een of meerdere Nederlandse ex leden van de Waffen-SS die of in de Divisie wiking of in in de uiteindelijke divisie Nederland hebben gevochten.

Waarvoor?
Aan het eind van dit studiejaar hoop ik mijn Master in de Geschiedenis te halen aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Onderwerp: Nederlanders in Waffen-SS aan het Oostfront 1941-1945.

Verder?
Ik hoop dus dat iemand bereid is een interview te geven. Ik weet dat het nog een groot taboe is in Nederland, maar het kan op verzoek volledig anoniem.

Dus wie kan mij helpen

mvg,
Leon
SJORS-SJORS
Lid

Re: Waffen-ssérs

Bericht door SJORS-SJORS »

frikandel1985 schreef:Heren,

Waar?
ik ben tevens op zoek naar een of meerdere Nederlandse ex leden van de Waffen-SS die of in de Divisie wiking of in in de uiteindelijke divisie Nederland hebben gevochten.

Waarvoor?
Aan het eind van dit studiejaar hoop ik mijn Master in de Geschiedenis te halen aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Onderwerp: Nederlanders in Waffen-SS aan het Oostfront 1941-1945.

Verder?
Ik hoop dus dat iemand bereid is een interview te geven. Ik weet dat het nog een groot taboe is in Nederland, maar het kan op verzoek volledig anoniem.

Dus wie kan mij helpen

mvg,
Leon
Ik dacht dat Nederlandse SSers pas in 42 aan het Oostfront zijn ingezet?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Arachnide
Lid

Bericht door Arachnide »

Op zoek naar Nederlanders, die gediend hebben in de Waffen SS?

Nederlandse Waffen SS

Ik weet niet zeker, of hier ook bij staat of de heren al overleden zijn. Hoop dat ik je hier enigzins mee kan helpen.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Plaats reactie