Voor mijn profielwerkstuk (examen Havo) heb ik als thema gekozen voor de Nederlanders in de Waffen SS. Hiervoor wou ik ook nog interview(s) met Nederlandse Waffen SS veteranen om ook de bron te hebben gesproken. Probleem is dat ik geen (e-mail)adressen heb en dus nergens kan beginnen. Ik heb al met Haen contact gehad maar hij kon geen interview doen vanwege zijn boek. Daarom een oproep of er Nederlandse Waffen SS veteranen zijn die hieraan willen meedoen of mensen die de veteranen kennen en die weten of diegene hieraan wilt meedoen.
Reageren kan per PM of via mijn e-mail: rednas15@hotmail.com
Gezocht: Nederlandse Waffen SS veteranen voor interview
-
- Lid
-
- Lid
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
er zijn nog genoeg fanatieke SSers hoor
Herbertus bikker of zat die niet bij de SS?
Hij was in ieder geval kampbewaker in Amersfoort.
Hij woont nu in Duitsland, ik kan je zijn adres wel geven.

Herbertus bikker of zat die niet bij de SS?
Hij was in ieder geval kampbewaker in Amersfoort.
Hij woont nu in Duitsland, ik kan je zijn adres wel geven.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
-
- Lid
Denk je nou echt dat Bikker een intervieuw gaat geven? De beul van Amersfoort?
Man, ze hebben hem alleen maar gratie verleend in de rechtbank omdat zijn gezondheid te slecht was, laat staan dat je hem kan gaan intervieuwen. Het is een verbitterde man, Bikker, wil niets meer met Nederland en de Nederlanders te maken hebben.. en hoe in godsnaam kom je aan zijn adres..
Man, ze hebben hem alleen maar gratie verleend in de rechtbank omdat zijn gezondheid te slecht was, laat staan dat je hem kan gaan intervieuwen. Het is een verbitterde man, Bikker, wil niets meer met Nederland en de Nederlanders te maken hebben.. en hoe in godsnaam kom je aan zijn adres..
Deas Gu Cath
-
- Lid
Ik geef je inderdaad weinig kans op een interview met Bikker... wat Wouter ook al aangeeft, aangezien hij niets meer met Nederland te maken wil hebben.
Misschien heb je wat aan de aflevering van 'het Geweten' over Nederlanders die bij de SS gingen: http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... de=6973447
Misschien heb je wat aan de aflevering van 'het Geweten' over Nederlanders die bij de SS gingen: http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... de=6973447
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
-
- Lid
Waffen-ssérs
Heren,
Waar?
ik ben tevens op zoek naar een of meerdere Nederlandse ex leden van de Waffen-SS die of in de Divisie wiking of in in de uiteindelijke divisie Nederland hebben gevochten.
Waarvoor?
Aan het eind van dit studiejaar hoop ik mijn Master in de Geschiedenis te halen aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Onderwerp: Nederlanders in Waffen-SS aan het Oostfront 1941-1945.
Verder?
Ik hoop dus dat iemand bereid is een interview te geven. Ik weet dat het nog een groot taboe is in Nederland, maar het kan op verzoek volledig anoniem.
Dus wie kan mij helpen
mvg,
Leon
Waar?
ik ben tevens op zoek naar een of meerdere Nederlandse ex leden van de Waffen-SS die of in de Divisie wiking of in in de uiteindelijke divisie Nederland hebben gevochten.
Waarvoor?
Aan het eind van dit studiejaar hoop ik mijn Master in de Geschiedenis te halen aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Onderwerp: Nederlanders in Waffen-SS aan het Oostfront 1941-1945.
Verder?
Ik hoop dus dat iemand bereid is een interview te geven. Ik weet dat het nog een groot taboe is in Nederland, maar het kan op verzoek volledig anoniem.
Dus wie kan mij helpen
mvg,
Leon
-
- Lid
Re: Waffen-ssérs
Ik dacht dat Nederlandse SSers pas in 42 aan het Oostfront zijn ingezet?frikandel1985 schreef:Heren,
Waar?
Waarvoor?
Verder?
Dus wie kan mij helpen
mvg,
Leon
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
- Arachnide
- Lid
Op zoek naar Nederlanders, die gediend hebben in de Waffen SS?
Nederlandse Waffen SS
Ik weet niet zeker, of hier ook bij staat of de heren al overleden zijn. Hoop dat ik je hier enigzins mee kan helpen.
Nederlandse Waffen SS
Ik weet niet zeker, of hier ook bij staat of de heren al overleden zijn. Hoop dat ik je hier enigzins mee kan helpen.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!