Anne Frank (Door wie verraden?)

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
rik3445
Lid

Anne Frank (Door wie verraden?)

Bericht door rik3445 »

Hallo allemaal,
Gisteren keek ik de dvd: Het dagboek van Anne Frank.
En toen op het einde kwamen de duitsers want ze waren verraden, maar mijn vraag is nu:
Door wie zijn ze verraadde?

Mod-Edit:
Topictitel aangepast van "Anne Frank," naar Anne Frank (Door wie verraden?)""
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
PPL
Lid

Bericht door PPL »

...en verplaatst van #vragen naar #persoonlijk

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Voor een Word versie: KLIK
Voor een PDF versie: KLIK

Ik heb het enkele maanden geleden uitgeprint en gelezen, enorm informatief! Succes, Rik!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Bedankt Auke en Bigshot!
moeke
Lid

Bericht door moeke »

Wie verraadde A. Frank, zit ook goed in elkaar, maar het gaat hier maar over veronderstellingen, er zijn drie verdachten, maar iedereen die een concreet antwoord zou kunnen geven is reeds overleden, dus,..
vorig jaar in 'Teksten en publicaties', boeken over Anne Frank
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Ik heb de nodige publicaties gelezen. Interessant leesvoer, maar laten we ons even bedenken dat het in het licht van de gehele tragedie niet zo interessant is wie nu precies deze Joodse familie heeft aangegeven. Honderden of meer ondergedoken joden zijn verraden door even zoveel Nederlanders, en daar hoort niemend iets over. De bewoners van het achterhuis zijn verraden, net zoals vele anderen, en ik vind het niet belangrijk wie dat nu precies gedaan zou hebben. Schurken waren er zat. Overal.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Goof schreef:Ik heb de nodige publicaties gelezen. Interessant leesvoer, maar laten we ons even bedenken dat het in het licht van de gehele tragedie niet zo interessant is wie nu precies deze Joodse familie heeft aangegeven. Honderden of meer ondergedoken joden zijn verraden door even zoveel Nederlanders, en daar hoort niemend iets over. De bewoners van het achterhuis zijn verraden, net zoals vele anderen, en ik vind het niet belangrijk wie dat nu precies gedaan zou hebben. Schurken waren er zat. Overal.
Ja dat is ook wel zo, maar de familie Frank is toch wel een bekende joodse famlie mede door Anne's dagboek.
En toen ik de film over het dagboek van Anne Frank keek, werden ze aan het eind van de film opgepakt zeg maar en de duitsers wisten waar ze zaten ect. maar er wordt in de film geen persoon weergegeven die zich als verader weergeeft. En op het laats in de film komt er opeens een nederlandse verader in beeld die je niet eerder hebt gezien maar of die hier nou meer van wist?

Goof: vandaar dat ik dit topic opende :wink:
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Zeker, en terecht, want er gaan nog steeds allerlei complottheorieën rond. Ik ben er zelf van overtuigd dat er in de loop van de tijd tussen 1941 en 1944 steeds meer mensen wisten of vermoedden dat er onderduikers in het achterhuis zaten. Op den duur werd die kring te groot om nog een verrader te kunnen aanwijzen. Eén telefoontje was al voldoende. Ik geef het toe, mijn verhaal is niet zo spannend, maar wel het meest plausibel.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Goof schreef:Zeker, en terecht, want er gaan nog steeds allerlei complottheorieën rond. Ik ben er zelf van overtuigd dat er in de loop van de tijd tussen 1941 en 1944 steeds meer mensen wisten of vermoedden dat er onderduikers in het achterhuis zaten. Op den duur werd die kring te groot om nog een verrader te kunnen aanwijzen. Eén telefoontje was al voldoende. Ik geef het toe, mijn verhaal is niet zo spannend, maar wel het meest plausibel.
Daar zat ik ook al aan te denken want in die film zie je ook dat die andere familie best wel veel lawaai maakt en ze leven heel normaal je zou zo denken dat het een gewoon huishouden is, maar ze worden wel vervolgd.
Plaats reactie