kodiakbeer schreef:
IIT vele andere laffe veroordeelden.die probeerden hun vege lijf te redden DMV het bekende ich habe nicht gewust .
In feite bekende Speer als enigste gewoon schuld ,ook voor zaken waar hij hoogstwaarschijnlijk geen weet van had , alleen mischien wel het vermoeden.hij had het toch niet echt kunnen veranderen.
Ik ben het met je eens dat 'ich habe es nicht gewusst' te vaak in de Neurenbergse rechtszaal heeft geklonken. Over Speer verschillen we toch van mening.
Ppvallend is het namelijk dat Speer, toen de verdachten aan het begin van het proces de kans kregen om schuld of onschuld te bekennen, zichzelf ook niet schuldig achtte.
Speer was een hoogst geraffineerde figuur, die door middel van zijn goede gedrag, intelligente overkomen en het nemen van verantwoordelijkheid de galg heeft ontlopen.
Voor mij zou Hess de minst slechte nazi zijn. Het is wel jammer dat zijn handtekening onder de Neurenberger rassenwetten staat. Maar volgens mij was hij een vrijwel geobsedeerde volgeling van Hitler, met niet eens zo veel gek verstand van het hele politieke systeem.