Is wel elke oorlogsmisdadiger gestraft?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren

Welke oorlogsleider had eigenlijk gestraft moeten worden?

Stalin
37
70%
Churchill
8
15%
Molotov
2
4%
Chroesjtsjov
1
2%
Anders, namelijk...(in Poll aangegeven)
5
9%

Totaal aantal stemmen: 53

HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Dus je mag geen treinen bombarderen die dienen om een leger te bevoorraden.

De treinen zelf, de locomotief de wagons kost ook geld moet ook kapot worden geschoten anders kan de vijand veel te gemakkelijk bevoorraad worden aan het front of zich veel gemakkelijker terug trekken. Sorry maar dat argument is in mijn ogen onzin.
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Maar nog steeds begrijpik niet wat je nou duidelijk wil maken.

Je zegt dat er minder vliegtuigen ingezet haden moeten worden, maar vervolgens zeg je dat Churchill niet gestraft zou moeten worden.

Even duidelijkheid scheppen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid

Ik vind langs de ene kant dat er minder bommenwerpers ingezet moesten worden.

Maar langs de andere kant Dresden was een belangrijk knooppunt van wegen dus Churchill moet NIET gestraft worden aangezien het bombardement strategisch was.

Maar als er processen na het bombardement zouden komen zou Churchill niet gestraft moeten worden snap je nu?
mannerheim
Lid

Yep, ik sanp je punt...

Maar stel: wij raken in oorlog met Frankrijk, onze luchtmaarschalk laat heel Parijs Centrum platbombarderen, omdat hier een belangrijk station in zat...duizenden burgers komen om...dan kan je dus (jouw redenatie volgend) zeggen : Hij had niet zoveel bommenwerpers hoeven gebruken, maar toch hoeft hij niet gestraft te worden.

Waar het mij nou net om gaat is het feit dat er zoveel burgers omkwamen...over de zin van het bombardement uit principieel oogpunt is een andere zaak...

MVG,

Mannerheim
HMS Renown
Lid

Dat is nu eenmaal oorlog er vallen veel onschuldige slachtoffers. Of je dat nu wil of niet.

Dresden was misschien wat overdreven maar het was helemaal niet overbodig.
mannerheim
Lid

HMS Renown schreef:Dat is nu eenmaal oorlog er vallen veel onschuldige slachtoffers. Of je dat nu wil of niet.
Dit heb je al vaker gezegd...en het is echt een kul-argument...
HMS Renown
Lid

In jou ogen misschien...
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

Rednas schreef:Je doe nu net alsof oorlog een vrolijk kinderspelletje is, "dat is flauw", "jammer", denk je dat ze daar in Dresden ook zo over die dingen nadachten?
De geallieerden zijn niet zo onschuldig, ze deden net zulke erge dingen als de Duitsers (alleen schrijft de overwinnaar de geschiedenis).
Er is toch nog een wereld van verschil tussen het bombarderen van (een mss betwijfelbaar) legitiem doelwit en het voeren van een doelbewuste politiek van uitmoorden van hele bevolkingsgroepen.
von Manteuffel
Lid

mannerheim schreef:Yep, ik sanp je punt...

Maar stel: wij raken in oorlog met Frankrijk, onze luchtmaarschalk laat heel Parijs Centrum platbombarderen, omdat hier een belangrijk station in zat...duizenden burgers komen om...dan kan je dus (jouw redenatie volgend) zeggen : Hij had niet zoveel bommenwerpers hoeven gebruken, maar toch hoeft hij niet gestraft te worden.

Waar het mij nou net om gaat is het feit dat er zoveel burgers omkwamen...over de zin van het bombardement uit principieel oogpunt is een andere zaak...

MVG,

Mannerheim
Je hebt hier nu zelf wel over een luchtmaarschalk en niet over een eerste minister.
mannerheim
Lid

von Manteuffel schreef: Je hebt hier nu zelf wel over een luchtmaarschalk en niet over een eerste minister.
Lees de geschiedenisboeken er maar eens op na...Chruchill heeft hier zelf opdracht toe gegeven.
HMS Renown
Lid

mannerheim volgens mij bedoelt hij de stelling die je geeft...
von Manteuffel
Lid

HMS Renown schreef:mannerheim volgens mij bedoelt hij de stelling die je geeft...
Zo is dat. :)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Zucht, volgens mij is het wel duidelijk, alleen wilt Renown niet toegeven dat hij net fout zat. want wat hij zegt is; met minder bommenwerpers, maar je zegt niet een ander doelwit (ipv het gehele stadscentrum alleen het station...) dat snap ik dus niet, maja de overwinnaar schrijft geschiedenis he, de Duitse commandanten zijn waarschijnlijk wel gestraft voor de bombardementen (naja Goering iig.) dus ik zou het wel rechtvaardig gevonden hebben als Churchill of Harris gestraft was..

Zo.

Mvg,

Mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
HMS Renown
Lid

Met minder bommenwerpers HET STATION EN INDUSTRIE bombarderen. Het is niet alleen ik die wil toegeven jij wilt gewoon niet toegeven dat het bombardement voor een deel wel verantwoord was.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

HMS Renown schreef:Met minder bommenwerpers HET STATION EN INDUSTRIE bombarderen. Het is niet alleen ik die wil toegeven jij wilt gewoon niet toegeven dat het bombardement voor een deel wel verantwoord was.
Maar dat is beide niet gebeurt, je spreek nu gewoon over een heel ander soort missie. Dit was gewoon een terreurbombardement als vergelding.
Plaats reactie