Is wel elke oorlogsmisdadiger gestraft?
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Frankrijk had nog aardig wat invloed op de wereld na de tweede wereldoorlog hoor... Misschien nog wel meer dan Groot-Brittanië, omdat die eigenlijk (vooral militair gezien) meer een soort verlengstuk werd van de VS.
Bovendien moet je heel Europa nemen (er bestond toen nog geen EU, maar we hadden wel een beetje dezelfde belangen). Of neem de NAVO. Zonder de Europese staten was die heel wat minder waard.
Bovendien moet je heel Europa nemen (er bestond toen nog geen EU, maar we hadden wel een beetje dezelfde belangen). Of neem de NAVO. Zonder de Europese staten was die heel wat minder waard.
- von Manteuffel
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ach ja je hebt gelijk. Laten we maar terug ontopic gaan. Mijn kennis over de naoorlogse geschiedenis is toch niet hoog genoeg voor aan apparte topic.von Manteuffel schreef:Mijn excuses voor het derangeren, doch deze discussie kan bezwaarlijk relevant genoemd worden. Gelieve u tot het initieel onderwerp te beperken en uw dialoog verder te zetten in een andere topic.
- Mike.H
- Lid
dat is helemaal bullshit ouwe Commi.Julian schreef:Jij hebt nog niet helemaal door dat oorlog een groot politiek spelletje is he? Al helemaal als het gaat om Amerika en Rusland. Het begon al vanaf het moment dat Amerika zich in de Tweede Wereldoorlog mengde, dat was puur omdat ze niet wilden dat Europa Communistisch zou worden na de overwinning van de Russen. Waarom denk je dat de Koude Oorlog volgde ?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Mike.H
- Lid
ja, weet je wel dat Duitsland AMERIKA de oorlog verklaarde en niet andersom? daar gaat je theorie alweer. maar ik zal je niet meer beschuldigen, was in een spontane bui, sorry daarvoor. het word een beetje te persoonlijk, zelfs in dit subforaJulian schreef:Ik een Commi? Hou toch op Mike...

Go, tell the Spartans, stranger passing by,