Is wel elke oorlogsmisdadiger gestraft?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie

Welke oorlogsleider had eigenlijk gestraft moeten worden?

Stalin
37
70%
Churchill
8
15%
Molotov
2
4%
Chroesjtsjov
1
2%
Anders, namelijk...(in Poll aangegeven)
5
9%

Totaal aantal stemmen: 53

HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Welke invloed? Over die arme zwartjes in Soedan? En via Europa de VS binnen vallen. Daar ligt nog een hele oceaan tussen dan konden ze even goed via Azie gaan.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Je kan toch wel tellen... 1+1=2
2-1=1.
Simpel. Europa en de VS samen konden heelw at meer voor elkaar krijgen dan de VS alleen en dan ook nog eens terwijl er een sterkere Sovjet-Unie is ontstaan.
HMS Renown
Lid

Denk jij nu echt dat de VS ons nodig heeft om haar macht over de wereld te doen gelden??? Engeland misschien wel ja maar frankrijk of Duitsland. Ik kan misschien niet tellen maar mijn ik hoop er op dat mijn logisch denkvermogen nog niet helemaal uitgeschakelt is.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Frankrijk had nog aardig wat invloed op de wereld na de tweede wereldoorlog hoor... Misschien nog wel meer dan Groot-Brittanië, omdat die eigenlijk (vooral militair gezien) meer een soort verlengstuk werd van de VS.
Bovendien moet je heel Europa nemen (er bestond toen nog geen EU, maar we hadden wel een beetje dezelfde belangen). Of neem de NAVO. Zonder de Europese staten was die heel wat minder waard.
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

Mijn excuses voor het derangeren, doch deze discussie kan bezwaarlijk relevant genoemd worden. Gelieve u tot het initieel onderwerp te beperken en uw dialoog verder te zetten in een andere topic.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ik moet zeggen dat ik het met je eens ben, ook al doe ik er zelf aan mee...
HMS Renown
Lid

von Manteuffel schreef:Mijn excuses voor het derangeren, doch deze discussie kan bezwaarlijk relevant genoemd worden. Gelieve u tot het initieel onderwerp te beperken en uw dialoog verder te zetten in een andere topic.
Ach ja je hebt gelijk. Laten we maar terug ontopic gaan. Mijn kennis over de naoorlogse geschiedenis is toch niet hoog genoeg voor aan apparte topic.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Julian schreef:Jij hebt nog niet helemaal door dat oorlog een groot politiek spelletje is he? Al helemaal als het gaat om Amerika en Rusland. Het begon al vanaf het moment dat Amerika zich in de Tweede Wereldoorlog mengde, dat was puur omdat ze niet wilden dat Europa Communistisch zou worden na de overwinning van de Russen. Waarom denk je dat de Koude Oorlog volgde ?
dat is helemaal bullshit ouwe Commi.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ik een Commi? Hou toch op Mike... :roll:
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Julian schreef:Ik een Commi? Hou toch op Mike... :roll:
ja, weet je wel dat Duitsland AMERIKA de oorlog verklaarde en niet andersom? daar gaat je theorie alweer. maar ik zal je niet meer beschuldigen, was in een spontane bui, sorry daarvoor. het word een beetje te persoonlijk, zelfs in dit subfora :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie