Verhaal van mijn Oma

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Luc J.
Lid
Contacteer:

Verhaal van mijn Oma

Bericht door Luc J. »

Ik heb een verhaal van mijn Opa en Oma, mijn opa's verhaal is wel leuk maar dat van mijn Oma is heel wat minder leuk.

Mijn Opa's verhaal is vrij kort want het is niet zo intressant.
Mijn opa ging altijd naar buiten met vriendjes op zoek naar munitie en dat vonden ze ook vaker en dan gingen ze daar mee spelen.

Mijn Oma heeft als kind ook de Tweede wereld oorlog meegemaakt.
Ze was vrij jong en had 7 broers en zussen, mijn oma bleef op een dag bij een vriendinnetje logeren.
Die nacht hebben de britse bommenwerpers per ongeluk het verkeerde gebouw gebombardeerd in Susteren en toen heeft mijn Oma al haar broers en zussen verloren, ze werd die dag enigskind.

Ik weet helaas niet precies op welke dag dat is gebeurd, ik kan het ook niet meer navragen want mijn oma is vorige jaar overleden.
Lijkt mij het ergste wat je kan overkomen, al je broers en zussen in één klap kwijt.

Dit verhaal is gewoon echt gebeurt, ik ga zoiets niet verzinnen.
Ik zal wel even navragen aan mijn ouders waar de broers en zussen van mijn Oma begraven zijn.
Ik ben er een keer geweest maar ik weet niet precies waar het kerkhof was.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Hier ging al een topic over, beetje overbodig dan een eigen topic te beginnen niet? :)

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=13568

Maar inderdaad vreselijk wat je oma is overkomen, zo in 1 klap al je broers & zusters verliezen... :(
Maar als je beseft wat er in je verhaal staat, dit had ook met je opa kunnen gebeuren, het was natuurlijk oliedom om met munitie te spelen, maar dat gebeurde natuurlijk wel meer én gelukkig is er niets gebeurt :wink:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Je kunt bij het gemeentehuis navragen wanneer je oudooms en -tantes zijn overleden. Als je eenmaal die datum vindt kun je in het gemeentearchief vast wel een krant van die bewuste dag vinden waarop de tragedie staat beschreven.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik zal het eens proberen, thanx for the tip! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Plaats reactie