WOII vanuit VS perspectief?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Karina_zantinge
Lid

WOII vanuit VS perspectief?

Bericht door Karina_zantinge »

Ik vroeg mij eigenlijk al lang af hoe de WOII vanuit VS perspectief gezien werd. Ik ben zelf Russisch en voor mij was het dus een hele andere ervaring. Ik zou echt meer willen weten, hoe mensen daar op aanslag op Pearl Harbor reageerden en de gebeurtenissen daarna. Hoe was de situatie in politiek,maatschappij enz.
Iemand enig idee?

liefs,karina
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Verplaatst #vragen -> #persoonlijk

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Wat ik onlangs geleden gelezen hebben is dat de Amerikanen (dan vooral degene die de oorlogsjaren hebben meegemaakt) na 62 jaar nog altijd het beeld van Europa in oorlog voor ogen hebben.
Zo nemen sommige veteranen kledij en conserven mee als ze een bezoekje nemen aan de Europese slagvelden. Waarschijnlijk met het gedacht dat we hier nog altijd in armoede leven?

In de beginjaren van de oorlog kwam kwam de US juist uit een economische crisis. Een oorlog betekend een hoge productie van staalverwerking, bouwen van voertuigen, schepen ect. De economische bloei was in gang gezet.
US leverde tem de aanval op Pearl Harbor enkel materiaal aan Groot Brittannië. Na de aanval op Pearl Harbor konden ze, ook wegens grote aandrang van GB, Frankrijk,... niet meer stil blijven toekijken en kwamen de troepen in beweging.

Ook op het thuisfront bleven ze niet stil zitten. De rekruteringen na de aanval op Pearl Harbor steeg de lucht in. Amerikanen en patriotisme hé Natuurlijk was het voor de families die zonen, vaders, neven of vrienden hadden in het ETO of PTO de schrik toen er telegrammen aankwamen. Ik moet je waarschijnlijk niet vertellen dat er een heleboel soldaten niet meer terugkwamen van hun strijd tegen het nazisme.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Mochten er opmerkingen/verbeteringen zijn: shoot!
For King & Country
Jonhy Frost
Lid

Bericht door Jonhy Frost »

US leverde tem de aanval op Pearl Harbor enkel materiaal aan Groot Brittannië
Ook aan Rusland.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

leieboordbewoner schreef:De rekruteringen na de aanval op Pearl Harbor steeg de lucht in.
Tja,het leger was in die tijd de plaats,waar je elke dag warm eten kreeg,goeie kleren en een warm bed.
Andre1983nl
Lid

Re:

Bericht door Andre1983nl »

Ook aan Rusland.
(offtopic) Kregen de Russen ook Sherman tanks? ik meende dat ik iets over gelezen had(/offtopic)
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Wouter
Lid

Re: WOII vanuit VS perspectief?

Bericht door Wouter »

Ja
Deas Gu Cath
Plaats reactie